reamintire simpozion Arad 26 martie

ccdadmin
Site Admin
Mesaje: 113
Membru din: Mie Ian 06, 2010 11:42 am

reamintire simpozion Arad 26 martie

Mesaj de ccdadmin » Lun Feb 22, 2010 11:00 am

MINISTERUL EDUCAŢIEI, CERCETĂRII ŞI INOVĂRII

GRĂDINIŢA PP NR. 18 „CĂSUŢA PITICILOR” ARAD

INSPECTORATUL ŞCOLAR AL JUDEŢULUI ARAD

CASA CORPULUI DIDACTIC ARAD

PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ARAD

DIRECŢIA JUDEŢEANĂ PENTRU CULTURĂ,
CULTE ŞI PATRIMONIU NAŢIONAL CULTURAL ARAD

ORGANIZEAZĂ

VINERI, 26 MARTIE 2010

SIMPOZIONUL NAŢIONAL

“VALORIFICAREA FOLCLORULUI COPIILOR PRIN ACTIVITĂŢILE DIN GRĂDINIŢĂ ŞI ŞCOALĂ”

Ediţia I


LOCUL DESFĂŞURĂRII: Grădiniţa cu program prelungit Nr. 18 “Căsuţa piticilor” Arad, judeţul Arad

SCOPUL: Cunoaşterea şi înţelegerea identităţii popurului român, a obiceiurilor şi tradiţiilor populare prin stimularea interesului pentru folclorul copiilor şi promovarea lui în activităţile instructiv educative din grădiniţă şi şcoală.
PARTICIPANŢI:
 cadre didactice din învăţământul de stat şi particular, preprimar şi primar,
 specialişti din domeniul cultural-artistic, etnografie, folclor, etc..
 preşcolari şi şcolari mici din învăţământul de stat şi particular.
TEMATICA LUCRĂRILOR – Este la libera alegere a participanţilor, cu respectarea conţinutului tematic şi poate fi legată de:
• recitative, numărători, cântece şi jocuri pentru petrecerea timpului liber, obiceiuri/ritualuri pe anotimpuri, evenimente, poezie satirică, etc.;
• vorbire în grai – monologuri, dialoguri sau snoave, scurte obiceiuri populare, etc.;
• jucării şi instrumente muzicale confecţionate din lemn sau alte plante naturale şi diferite materiale existente în gospodăriile de odinioară, vase de lut decorate de copii;
• pictură naivă cu aceeaşi tematică.


DESFĂŞURAREA LUCRĂRILOR – pe trei secţiuni după cum urmează:

SECŢIUNEA I. - “Folclorul copiilor de ieri şi de azi” - pentru cadre didactice şi specialişti în domeniu – fiecare participant va avea la dispozitie cel mult 7 minute
• Susţinere de referate tematice (pot fi prezentate şi în power point);
• Pe un referat pot participa cel mult două persoane.

SECŢIUNEA II. – “De la lume adunate şi-napoi la lume date”- pentru copii îmbrăcaţi reprezentativ pentru conţinutul subiectului prezentat (participare directă şi indirectă);
• Susţinere de monologuri, dialoguri sau snoave, scurte obiceiuri populare, jocuri, etc., în grai popular, specific zonei din care vin – prezentare directă;
• Prezentare/vizionare de înregistrări video cu prestaţia copiilor - secvenţe reprezentative din folclorul copiilor – prezentare indirectă.

SECŢIUNEA III. – “Copilul creativ din totdeauna”
• Expoziţie de pictură naivă;
• Expoziţie obiecte decorate/sculptate de copii, de jucării şi instrumente muzicale confecţionate din lemn şi alte materiale din natură sau diferite materiale existente în gospodăriile de odinioară.

CERINŢE PRIVIND TEHNOREDACTAREA/DEPUNEREA/TRIMITEREA ŞI SUSŢINEREA LUCRĂRILOR:
a. Lucrarea metodico-ştiinţifică - tehnoredactare
• lucrarea se prezintă pe CD şi un exemplar listat;
• să fie scrisă cu diacritice;
• să aibă cel mult 4 pagini;
• format A4 la un rând, margini egale stânga-dreapta de 15 mm, text aliniat justify;
• titlul scris cu majuscule Arial 14 Bold, la 15 mm faţă de partea de sus ;
• la două rânduri sub titlu, autorul, funcţia, gradul didactic, unitatea şcolară, localitatea, judeţul;
• la două rânduri sub autor(i) rezumatul de cel mult 10 rânduri;
• la două rânduri sub rezumat se va redacta lucrarea Arial 12;
• la sfârşitul lucrării bibliografie minim trei publicaţii, titlul, autorul, editura, pagina;
• paginile lucrării nu vor fi numerotate.

b. Îregistrările video
• Durata înregistrărilor - maxim 5 minute;
• Pe CD vor fi specificate: Numele cadrului didactic îndrumător, numele copilului/copiilor, unitatea de învăţământ, grupa/clasa, localitatea, judeţul.

c. Lucrările copiilor
• picturile – se vor realiza pe format A4 în tempera/acuarelă, pe spatele lucrării se trece numele copilului, grupa/clasa, grădiniţa/şcoala, oraşul şi judeţul şi numele cadrului didactic îndrumător;
• lucrările practice vor fi însoţite de o etichetă pe care se trece: numele copilului, grupa/clasa, grădiniţa/şcoala, oraşul şi judeţul şi numele cadrului didactic îndrumător;
• Depunerea lucrarilor, şi a CD-ului:
 Lucrarea listată şi un CD, înregistrările monologurilor, dialogurilor, snoavelor, etc. vor fi pe un CD (cele fără participare directă);
 lucrările plastice – pe A4 în acuarelă/tempera şi lucrările practice, toate vor fi depuse/trimise la Grădiniţa P.P. Nr.18 “Căsuţa piticilor Arad”, Str. C-lea Radnei Nr. 248, Jud. Arad, în perioada 1.03.2010 – 12.03.2010, data poştei;
 nu se primesc lucrări metodico-ştiinţifice transmise prin fax sau e-mail;
 o dată cu lucrarea şi CD-ul se vor depune/trimite şi lucrările plastice/practice pentru concurs (valabil pentru cei care participă la două secţiuni) şi copie după chitanţa de depunere a sumei de 15 RON, pentru fiecare cadru didactic/ participant la oricare dintre secţiuni, sumă reprezentând cheltuieli de organizare şi diplome;
 suma se va depune într-un cont special deschis de Gradiniţa PP 18 “Căsuţa Pipicilor” pentru acest eveniment

d. Susţinerea lucrărilor pe secţiuni:
• Secţiunea I - cadre didactice/specialişti – susţinere de referate/prezentare posibil şi în powe point se desfăşoară în sala grupei mijlocii, la parter; fiecare autor (sau desemnat de autori) va avea la dispozitie cel mult 7 minute pentru prezentarea teoretică/power point a lucrării. Unitatea organizatoare va pune la dispoziţia participanţilor mijloacele tehnice necesare bunei desfăşurări (calculatoar, video-proiector, retro-proiector);
• Secţiunea II - copii
– participare directă – prezentare de monologuri, dialoguri sau snoave, scurte obiceiuri populare, jocuri, etc., în grai popular, specific zonei din care vin – sala grupei mici, la etaj;
• Un cadru didactic poate participa cu cel mult 6 copii (în cazul prezentării unor jocuri sau obiceiuri locale);
• Timp alocat fiecărui moment, cel mult 5 minute;
– participare indirectă - Prezentare/vizionare de înregistrări video cu prestaţia copiilor - secvenţe reprezentative din folclorul copiilor – sala grupei pregătitoare, la etaj:
• Secţiunea III - copii
- Expoziţie - concurs de pictură naivă, obiecte decorate/sculptate de copii, jucării şi instrumente muzicale;
- Un cadru didactic poate participa cu cel mult 3 lucrări – ale copiilor – sala grupei mare A, la etaj.
Lucrările vor fi jurizate de către o comisie de specialişti din Inspectoratul Şcolar Judeţean Arad. Se vor elibera diplome pentru locul I, II, III şi meţiune, copiilor şi îndrumătorilor.

NOTĂ:
1. Se va respecta termenul de depunere, de până la 12.03.2010;
2. Răspunderea privind realizarea lucrărilor metodice şi îndrumarea lucrărilor plastice revine autorilor şi/sau îndrumatorilor
.
PROGRAMUL DE DESFĂŞURARE
al simpozionului naţional de folclor al copiilor cu tema:
“VALORIFICAREA FOLCLORULUI COPIILOR PRIN ACTIVITĂŢILE DIN GRĂDINIŢĂ ŞI ŞCOALĂ”
vineri, 26 martie 2010
• până la ora 930 – sosirea participanţilor şi primirea invitaţilor,
• 10 – 1030 deschiderea simpozionului, prezentarea oficialilor, mesaje de salut;
• 1030 – 11 vernisarea expoziţiei “Copilul creativ din totdeauna”;
• 1100 - 1400 desfăşurarea lucrărilor pe secţiuni;
• 1400 - 1430 Concluzii / Protocol.

PERSOANĂ DE CONTACT
- pentru relaţii şi corespondenţă - Institutor Paula Măgulean, telefon mobil: 0745 – 974076; E-mail: magulean_paula@yahoo.com
Coordonator Simpozion
Director, Institutor Marioara Dehelean
Colaboratori în organizarea simpozionului
Invăţământul preprimar, Inspector de specialitate, profesor Emilia Soriţeu
Invăţământ primar, profesor Corina Uzum

Scrie răspuns

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 14 vizitatori