![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 Investeşte în oameni! 13.05.2011 Proiectul „Educaţie timpurie pentru toţi” a ajuns în grădiniţele arădene Casa Corpului Didactic „Alexandru Gavra” Arad a iniţiat şi derulează proiectul „Educaţie timpurie pentru toţi”, în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar al Judeţului Arad, Grupul Şcolar „Sava Brancovici” Ineu şi Centrul Judeţean de Resurse şi de Asistenţă Educaţională Arad. Proiectul este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013, Axa prioritară 1 „Educaţia şi formarea profesională în sprijinul creşterii economice şi dezvoltării societăţii bazate pe cunoaştere”, domeniul major de intervenţie 1.3 „Dezvoltarea resurselor umane din educaţie şi formare”. Activităţile proiectului se desfăşoară pe o perioadă de 22 de luni (iunie 2010 – martie 2012) şi se adresează învăţământului preşcolar, educatoarelor din judeţul Arad, beneficiind de o finanţare nerambursabilă în valoare de 1 293 516,40 lei. În cadrul proiectului, în perioada ianuarie - martie s-a derulat programul de formare „Orientări moderne în învăţământul preşcolar”. Este vorba despre formarea şi dezvoltarea profesională a 98 de educatoare din 9 grădiniţe: GRĂDINIŢA PP 14 ARAD, GRĂDINIŢA PP 15 ARAD, GRĂDINIŢA PP CHIŞINEU-CRIŞ, GRĂDINIŢA PN FÂNTÂNELE, GRĂDINIŢA PP NĂDLAC, GRĂDINIŢA PP PECICA, GRĂDINIŢA PP 2 SÂNTANA, GRĂDINIŢA PP SEBIŞ, GRĂDINIŢA PP VINGA. Cursurile de formare au avut tematici variate, utile şi de actualitate şi au fost structurate în 4 module:
Impactul asupra dezvoltării personale si profesionale a educatoarelor participante la curs şi asupra activităţilor pe care acestea le desfăşoară în grădiniţe, este exprimat chiar de ele şi ilustrat de imaginile de la diversele activităţi derulate cu copiii: Pe plan profesional schimbările au fost evidente în momentul în care m-am întors la grupă, în sensul că mi-am perfecţionat metodele de predare, am descoperit şi înţeles mult mai uşor copiii cu cerinţe educaţionale speciale... - Ioana Mariş, Grădiniţa PP 2 Sântana Ceea ce voi putea aplica sunt tehnicile privind controlul furiei, cele care au venit în întâmpinarea nevoilor mele acute, întrucât copiii din ziua de azi îşi exprimă din ce în ce mai mult starea de furie fără a fi capabili însă la această vârstă să îşi inducă singuri starea de calm. Acest curs a avut un impact profund asupra activităţii mele profesionale, iar conţinuturile lui stau acum la baza urcuşului meu spre "înălţimi" care păreau la un moment dat greu de atins. Acum mă descopăr diferită şi acest lucru mă surprinde plăcut; m-am transformat spiritual, fizic şi mental, revizuindu-mi lista de valori.Util, incitant, ne-a stimulat imaginaţia, dar ceea ce a "îmbrăcat" sufletele noastre a fost modul de abordare al formatorilor. Spun acest lucru deoarece am avut prilejul să descopăr o echipă profesionistă şi implicată. Cunoştinţele dobândite au "ucis" rutina pedagogică cu care am fost obişnuiţi până atunci, şi au devenit la final un ghid pentru a ne ajuta să facem din meseria de dascăl o valoare uşor accesibilă educabililor. MULŢUMESC întregii echipe care stă la baza "zborului" meu şi care m-a ajutat să pun stindardul pe "înălţimea" mea profesională! - Flavia Dărău, Grădiniţa PP Nr. 14 Arad Am învăţat să ne ascultăm unii pe alţii, să ne cunoaştem mai bine pe noi înşine, să ne depăşim anumite limite, să interacţionăm cu alte cadre didactice pentru a eficientiza procesulde învăţământ, precum şi pentru a împărtăşi exemple de bune practici unii de la alţii.Pot concluziona că niciodată nu ştii destul, noutăţile sunt binevenite pentru că ne deschid orizonturile cunoaşterii profesionale şi interpersonale. - Doina-Florica Ţifrea, Grădiniţa PP Nr. 14 Arad În urma cursului mi-am îmbogăţit orizonturile profesionale, aplic cu succes noi metode şi tehnici în vederea dezvoltării armonioase a personalităţii copiilor. -Adriana Hermina Şandru, Grădiniţa PP Nr. 15 Arad Ceea ce mi se pare demn de reţinut din cadrul programului de formare este formarea comportamentului asertiv in relaţionarea cu ceilalţi, metodele interactive, tehnicile de stopare a furiei cât şi integrarea copiilor cu CES în grădiniţele de masă. - Ramona Morar, Grădiniţa PP 15 Arad Lucrul cel mai important pe care l-am învăţat este că asemenea cursuri sunt benefice atât din punctul de vedere al dobândirii de noi cunoştinţe, competenţe, cât şi pentru a relaţiona mai bine cu semenii, devii mai cooperant, tolerant în munca în echipă. De asemenea, am mai învăţat că dacă vrei să schimbi pe cineva reuşeşti doar dacă schimbarea o vrea şi persoana respectivă şi dacă foloseşti metode adecvate. În acest curs metodele folosite au adus schimbarea aşteptată. - Iarmila-Camelia Nagy-Iuhasz, Grădiniţa PP Nădlac Ştim cu toţii că dascălii care rămân la sufletul nostru, ca participanţi reali la conturarea persoanei care am devenit, sunt cei care oferă culoare educaţiei, cei care, în acest caz, erau cu adevărat pasionaţi de conţinuturile predate şi dăruiţi în rolul lor de formatori. Toate acestea au mărit respectul şi încrederea noastră în ei, la un nivel care ne-a ajutat să înţelegem în mod natural şi fără efort ideile transmise. - Mihaela Pop, Grădiniţa PP Sebiş. Manager/asistent de proiect : profesor Raluca Martin Responsabil promovare şi diseminare proiect: profesor Laura Putnic Casa Corpului Didactic „Alexandru Gavra” Arad Email:ccd_arad@yahoo.com |
![]() |
![]() |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
![]() |
Pentru eventualele intrebări sau comentarii, vă rugăm să le transmiteţi pe adresa de contact e-mail . |