Apasaţi aici pentru a revenire la alte materiale de promovare |
||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 Investeşte în oameni! Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 Axa prioritară 1 „Educaţia şi formarea profesională în sprijinul creşterii economice şi dezvoltării societăţii bazate pe cunoaştere” Domeniul major de intervenţie 1.3 „Dezvoltarea resurselor umane din educaţie şi formare” Titlul proiectului: „Educaţie timpurie pentru toţi” Cod Contract: POSDRU/19/1.3/G/22401 |
||||||||||||||||||||
Beneficiar: Casa Corpului Didactic „Alexandru Gavra” Arad Parteneri: Inspectoratul Şcolar Judeţean Arad Grupul Şcolar „Sava Brancovici” Ineu Centrul Judeţean de Resurse şi de Asistenţă Educaţională Arad ”Numai urmărind o perfecţionare personală constantă, numai menţinând un schimb neîncetat cu ceea ce este mai bun în epoca în care trăim, devenim treptat o societate suficient de bună pentru copiii noştri. A creşte un copil înseamnă a-i lua sufletul în mâini şi a merge pe o cărare îngustă. Înseamnă a nu ne expune niciodată la pericolul de a întâlni în privirea copilului acea indiferenţă mută, prin care ne spune că suntem insuficienţi pregătiţi şi că-l dezamagim. Înseamnă a recunoaşte cu umilinţă, cât de numeroase sunt posibilităţile de a-i dăuna şi cât de puţine cele de a-i fi folositori!” Ellen Key Cine suntem noi? Casa Corpului Didactic “Alexandru Gavra” Arad este o instituţie care promovează inovaţia, asigură cadrul pentru dezvoltarea personală şi profesională, organizează activităţi de formare continuă, activităţi cu caracter ştiinţific, metodic şi cultural pentru personalul din învăţământul preuniversitar. Alături de asigurarea cadrului pentru dezvoltarea profesională şi personală a personalului didactic, instituţia noastră oferă şi o gamă variată de servicii de consiliere psihopedagogică, de documentare şi informare, de editare de pliante, afişe, diplome etc. precum şi servicii tehnice pentru organizarea de simpozioane, conferinţe, proiecte. Începând din anul 2004 am iniţiat şi derulat proiecte de tip PHARE, Leonardo da Vinci, Comenius înţelegând că practica proiectelor oferă oportunităţi de dezvoltare atât la nivelul activităţilor desfăşurate în domeniul formării continue, cât şi la nivelul îmbogăţirii experienţei profesionale a echipei noastre. Ce urmărim? Îmbunătăţirea competenţelor profesionale ale cadrelor didactice din învăţământul preşcolar pentru adecvarea ofertei educaţionale potenţialităţilor de vârstă şi individuale ale copiilor de 2-6/7 ani Ø 98 cadre didactice formate şi certificate în proiectarea, aplicarea şi promovarea de activităţi educaţionale bazate pe cooperare şi parteneriat educaţional, specifice vârstei timpurii, prin parcurgerea unui program de formare acreditat; Ø 25 cadre didactice certificate ca formatori, cu competenţe în proiectarea şi realizarea de programe de formare continuă în domeniul educaţiei timpurii, printr-un curs de formare de formatori; Ø 10 structuri de sprijin în mediul urban şi rural cu strategii proprii de acţiune în formare continuă, incluziune şcolară şi parteneriat educaţional. Pe ce durată? Toate activităţile şi rezultatele propuse în cadrul proiectului se vor desfăşura pe o durată de 22 de luni, începând din iunie 2010. Cui ne adresăm? Ţinta proiectului nostru o reprezintă formarea a 98 de educatoare din care 34,7% din educatoarele din grupul ţintă profesează în mediu rural sau în localităţi care au fost declarate urbane, în ultima perioada, din 9 grădiniţe din mediul urban şi rural, pe teme de interes şi utile pentru activităţile educaţionale din grădiniţă: dezvoltarea socio – psiho - emoţională a copilului de 2-6/7 ani, comunicarea interpersonală şi parteneriat, metode interactive de predare-învăţare, educarea şi integrarea copiilor cu nevoi speciale în grădiniţă, abilitare în utilizarea mijloacelor multimedia în educaţie. Cele 9 grădiniţe interesate să dezvolte centre locale de resurse pentru educaţia timpurie, provin din comunităţi cu număr mare de populaţie preşcolară şi diversitate etnică, distribuite astfel încât să asigure o răspândire geografică proporţională la nivelul judeţului. Ce vom realiza? Ø Activităţi de management: managementul financiar, managementul activităţilor educaţionale, managementul echipei Ø Activităţi de evaluare şi monitorizare internă a proiectului Ø Activităţi de promovare şi diseminare a proiectului prin articole în presa locală, conferinţe, emisiuni televizate, pagină web Ø Activităţi de formare a cadrelor didactice: formare în domeniul educaţiei timpurii, TIC, colaborarea cu familia şi comunitatea, elaborarea de strategii locale de formare continuă, elaborarea şi realizarea de programe de formare pentru adulţi Ø Activităţi de asistenţă şi consiliere oferită de formatori şi psihologi în cadrul centrelor de resurse Ø Activităţi de elaborare de strategii locale pentru educaţie timpurie în fiecare centru de resurse dezvoltat prin proiect Ø Workshopuri tematice părinţi – cadre didactice – specialişti realizate în cadrul centrului creat în instituţia solicitantului Ø Simpozion judeţean pe tema “Perspective în educaţia timpurie” Ø Activităţi educaţionale desfăşurate de către cadrele didactice participante la programele de formare oferite prin proiect în cadrul centrelor de resurse create Ø Schimburi de experienţă între centre pe tema comunicării, relaţionării cu părinţii, parteneriatului educaţional, incluziune, creativitate Ce dorim să obţinem? Ø Un program de formare a educatoarelor pe tema educaţiei timpurii, de 89 de ore, 25 de credite profesionale transferabile, acreditat de CNFP şi derulat pentru un număr de 98 de educatoare Ø Un program de formare “Iniţiere IT şi utilizarea mijloacelor media în activităţile educaţionale”, de 40 de ore derulat cu un număr de 98 de educatoare Ø Un program de formare “Cum să colaborăm cu părinţii?” de 15 ore, realizat de psihologi în fiecare centru de resurse creat Ø Un grup de 25 de educatoare care vor dobândi competenţe de formator în urma parcurgerii unui program de formare autorizat de CNFPA Ø 10 centre de resurse dotate cu laptop, videoproiector, cameră video, aparat multifuncţional, mobilier, flipchart, publicaţii şi auxiliare didactice Ø Programe de tipul workshop, schimburi de experienţe, simpozion pe teme de educaţie timpurie derulate pe parcursul anului al doilea de către educatoare, formatori şi psihologi în cadrul centrelor de resurse create Ø 9 strategii educaţionale adecvate nevoilor locale elaborate pentru fiecare centru de resurse format Ø Elaborarea şi tipărirea unui număr de 300 de broşuri pe tema educării copiilor cu nevoi speciale Ø Website-ul proiectului ca mijloc de popularizare a activităţilor şi rezultatelor proiectului şi ca spaţiu virtual de comunicare şi schimb de bune practici „Niciodată să nu te opreşti din învăţat. Acceptă că există, în mod frecvent, lucruri pe care nu le ştii şi că a găsi modalităţi mai bune de a rezolva lucrurile face parte din profesie.”(Bruce Hyland) |
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
Titlul programului: Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 Titlul proiectului: „Educaţie timpurie pentru toţi” Editorul materialului: Casa Corpului Didactic „Alexandru Gavra” Arad Data publicării: 28 iunie 2010 „Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României” |
||||||||||||||||||||
Pliante |
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
Apasaţi aici pentru a revenire la alte materiale de promovare |
||||||||||||||||||||
Pentru eventualele intrebări sau comentarii, vă rugăm să le transmiteţi pe adresa de contact e-mail . |