Apasaţi aici pentru a revenire la Strategii

STRATEGIA EDUCAŢIONALĂ LOCALĂ

PENTRU CENTRUL DE RESURSE DE LA NIVELUL

 GRĂDINIÅ¢EI P.P. CHIŞINEU CRIŞ

 2011- 2015

PREZENTAREA GRADINITEI  PP CHISINEU-CRIS

       Gradinita PP Chisineu-Cris, este situata in centrul orasului si cuprinde si structurile PN Chisineu-Cris si PN Nadab. Gradinita PP Chisineu-Cris este amplasata in centrul orasului, langa scoala cu clasele I-IV, astfel incat toti prescolarii pot ajunge cu usurinta la gradinita. Gradinita functioneaza intr-o cladire proprie construita in urma cu aproximativ 35 de ani.

      Structura PN Chisineu-Cris, este situata in cartierul Padureni si cuprinde 2 grupe cu limba de predare maghiara. Gradinita functioneaza in cladire proprie reabilitata in anul 2008.

       Gradinita PN Nadab este situata la aproximativ 6 km de oras in localitatea Nadab, mediul rural, beneficind de o cladire proprie.

 II ANALIZELE SI DIAGNOZELE MEDIULUI EXTERN SI INTERN IN CARE FUNCTIONEAZA GRADINITA SI CENTRUL DE RESURSE.

       Gradinita PP Chisineu-Cris are personalitate juridica si Consiliul de administratie propriu. Fondurile necesare intretinerii si dotarii celor trei unitati ale gradinitei, sunt repartizate prin Centrul bugetar al Liceului Teoretic  ā€™ā€™ Mihai Veliciuā€™ā€™ Chisineu-Cris.

      Gradinita PP Chisineu-Cris va functiona din toamna anului 2011, cu 3 grupe de PN si 3 grupe de PP, cu un efectiv de aproximativ 160 de copii.

      Gradinita dispune de 10 cadre calificate, din care 8 cu studii superioare si 2 cu studii medii.

      Gradinita PN Chisineu-Cris sectia maghiara functioneaza cu 2 grupe cu 43 de copii, indrumati de 2 cadre didactice calificate avand studii medii.

       Gradinita PN Nadab functioneaza cu 3 grupe cu un efectiv de 65 de copii , indrumati de 3 cadre didactice din care 2 cu studii superioare si 1 cu studii medii.

       Structurile dispun de spatiu necesar bunei desfasurari a procesului instructiv-educativ ( Sali spatioase, grup sanitar in interiorul cladirii, incapere pentru lapte si corn, curte pentru desfasurarea activitatilor in aer liber, dotata cu aparate de joaca)

      Gradinita PP Chisineu-Cris dispune si ea de curte dotata cu aparate de joaca dar nu dispune de spatiu suficient raportat la numarul de copii. Salile de clasa sunt foarte mici, sala de mese de la sectia PP este foarte mica asa incat cel putin o grupa este nevoita sa serveasca masa pe hol. Cat priveste grupurile sanitare nu dispun de dotarea necesara si nu sunt compartimentate corespunzator.

       De asemenea nu dispune de o sala care sa fie utilizata ca biblioteca si ca spatiu pentru depozitarea planselor si celorlalte materiale didactice.

       In cadrul gradinitei PP functioneaza un centru CRED dotat cu multifunctional, laptop, video-proiector, dvd-player, aparat foto-digital, aparat de indosariat si mobilierul necesar, microsistem audio, telefon-fax, flipchart).

      Gradinita PP Chisineu-Cris, precum si structurile sunt racordate la reteaua de apa, canalizare si gaz. Cat priveste instalatia electrica, aceasta trebuie verificata si modificata conform noii compartimentari a salilor de clasa.

      Gradinita dispune de Ā½ norma pentru personal didactic auxiliar, care se ocupa de aprovizionare pentru cantina si materialele necesare intretinerii unitatii precum si efectuarea curateniei.

       In ceea ce priveste personalul nedidactic, acesta este insuficient atat la gradinita PP cat si la structuri. La Gradinita PN Nadab, exista o ingrijitoare angajata cu Ā½ norma pentru 3 grupe. L;a structura PN Chisineu-Cris sectia maghiara pentru 2 grupe exista o ingrijitoare cu Ā¼ norma ; iar la PP Chisineu-Cris s-a blocat un post de Ā½ norma, astfel incat la sectia PP exista o ingrijitoare cu o norma intreaga la 3 grupe.

      Pentru a asigura bunul mers al activitatii din gradinita, spalatoresei i s-au atribuit si unele dintre sarcinile care revin ingrijitoarei astfel incat pe tot parcursul zilei sa existe o ingrijitoare in unitate.

 III MISIUNEA CENTRULUI DE RESURSE

       Colaboarea cu toti factorii responsabili de educarea si protectia copiilor prescolari ā€“ asigurarea de servicii de calitate oferite copiilor prescolari si actiuni de consiliere pentru parinti si pentru cadre didactice debutante.

 ANALIZA  PEST

             FACTORI POLITICI

       Politica educationala este orientata pe cuprinderea in gradinita a tuturor copiilor de 3-7 ani indiferent de etnie,religie si conditie sociala si pe dezvoltarea unor capacitati si competente specifice care sa conduca la integrarea cu succes a copiilor in clasa I, tinand cont de particularitatile individuale si de varsta acestora.

               FACTORI ECONOMICI

       Cunoscand potentialul economic al orasului, centrul de resurse isi propune incheierea unor parteneriate cu unitatile economice de pe baza orasului Chisineu-Cris, in vederea atragerii de fonduri necesare bunei desfasurari a activitatii in gradinita.

           FACTORI SOCIALI

      Colectivul gradinitei isi propune sa vina in sprijinul parintilor angajati, care nu au in grija cui sa-si lase copiii cu varsta cuprinsa intre 2-3 ani, primindu-i la gradinita inaintea implinirii varstei de 3 ani. Pentru ca in oras nu exista o cresa, membrii centrului de resurse isi propun sa faca cunoscuta aceasta necesitate.

            FACTORI TEHNOLOGICI

       In gradinita exista o dotare minimala, in cadrul CRED, dotare care ar trebui suplimentata dat fiind numarul mare de grupe si desfasurarea activitatilor in fiecare locatie.

 ANALIZA  SWOT

 

PUNCTE TARI

 -         SINGURA GRADINITA DIN ORAS

-         COLABORARE EFICIENTA CU SCOALA SI COMUNITATEA

-         CADRE DIDACTICE CU EXPERIENTA 

PUNCTE SLABE

 -SPATIU INSUFICIENT

-LIPSA UNOR PROIECTE DE EDUCATIE PARENTALA

-INSUFICIENTA CUNOASTERE A SERVICILOR OFERITE DE GRADINITA DE CATRE PARINTI SI COPII

-MOTIVATIE MATERIALA A PERSONALULUI DIDACTIC SI NEDIDACTIC

OPORTUNITATI

 -PROMOVAREA ACTIVITATII PRIN SPECTACOLE, PLIANTE, PARTICIPAREA LA CONCURSURI NATIONALE SI INTERNATIONALE, PRESA LOCALA.

-ATRAGEREA SPONSORILOR DETERMINATA DE INFINTAREA UNOR NOI FABRICI 

AMENINTARI

 -LIPSA FONDURILOR NECESARE MODERNIZARII GRADINITEI, ASIGURARII BAZEI MATERIALE, ACHIZITIONARII DE CONSUMABILE.

- REDUCEREA PERSONALULUI ANGAJAT SI BLOCAREA POSTURILOR

 

IV OPTIUNI  STRATEGICE  

  •         Asigurarea de servicii de calitate oferite copiilor prescolari
  •         Incheierea de parteneriate in scopul popularizarii actiunilor si serviciilor oferite de gradinita si atragere de sponsori
  •         Actiuni de consiliere pentru parinti si cadre didactice debutante

 V DETALII DE IMPLEMENTARE ( CURRICULUM,RESURSE UMANE, RESURSE MATERIALE SI FINANCIARE SI SFERA RELATIILOR COMUNITARE)

 

CURRICULUM

  

RESURSE UMANE

RESURSE MATERIALE SI FINANCIARE

RELATII COMUNITARE

Optiunea strategica 1

Asigurarea de servicii de calitate oferite copiilor prescolari

Aprofundarea curricumului 

Cadre didactice

Aparatura audio-video

Optiunea strategica 2

Inchierea de parteneriate in scopul popularizarii actiunilor si serviciilor oferite de gradinita si atragerea de sponsori

Cadre didactice

Agenti economici

Consiliul Local

Copiii prescolari 

Pliante, fluturasi

Unitatile economice din localitate

Optiunea strategica 3

Actiuni de consiliere pentru parinti si cadre didactice debutante

Prezentarea continutului curricumului 

Cadre didactice

Parinti 

Aparatura audio-video

Optiunea strategica 1

-         Asigurarea de servicii de calitate oferite copiilor prescolari

Nr. crt.

Activitatea

Termen

Participanti

Observatii

1.

ā€žLa gura sobeiā€ - sezatoare

Decembrie 2011

Copii, educatoare, parinti, profesor arte plastice

2.

ā€žMicul matematicianā€ ā€“ concurs

Ianuarie 2012

Copii, educatoare, parinti

3.

ā€žCuriozitati din lumea plantelor si animalelorā€ ā€“ vizionare film documentar

Februarie 2012

Copii, educatoare

4.

ā€žUn cantec, o floare pentru o mama iubitoareā€-program artistic

Martie 2012

Copii, educatoare, parinti

5.

ā€žPrietenii naturiiā€ ā€“ plantare de pomi si flori in curtea gradinitei

Aprilie 2012

Copii, educatoare, parinti

6.

ā€žSa ne cunoastem scoalaā€ ā€“ actiuni comune cu elevii

Mai 2012

Copii, elevi, aducatoare, invatatoare

7.

ā€žN-am uitat ce am invatatā€ ā€“ evaluarea cunostintelor copiilor

Septembrie 2012

Copii, educatoare, parinti

8.

ā€žNu te supara frateā€ ā€“ jocuri educative

Octombrie 2012

Copii, educatoare

 

Optiunea strategica 2

-         Incheierea de parteneriate in scopul popularizarii natiunilor si serviciilor oferite de gradinita si atragere de sponsori

 

Nr. crt.

Activitatea

Termen

Participanti

Observatii

1.

ā€žColindam, colindamā€-program artistic

Decembrie 2011

Copii, educatoare,

2.

ā€žMihai Eminescu, cel mai mare poet al romanilorā€ ā€“ recital de poezie

Ianuarie 2012

Copii, educatoare, elevi, invatatoare

3.

ā€žPolitistul ne invata cum sa avem grija de viataā€-intalnire cu un politist

Februarie 2012

Copii, educatoare, politist

4.

ā€žPeriuta jucausaā€

- vizita intr-un cabinet stomatologic

Martie 2012

Copii, educatoare, medic stomatolog

5.

ā€žMicul crestinā€- participare la slujba religioasa

Aprilie 2012

Copii, educatoare, parinti, preot

6.

ā€žFocul si apa, prieteni sau dusmaniā€-intalnire cu pompierii

Mai 2012

Copii, educatoare, pompieri

7.

ā€ž1 Iunie sa fie zi de mare bucurieā€ ā€“ program artistic, intreceri sportive (activitati comune cu copiii de la Fundatia Copii in siguranta)

Iunie 2012

Copii, educatoare, personalul fundatiei Copii in siguranta

8.

ā€žFantezie si culoareā€-lucrari pentru pavoazarea gradinitei cu aspecte de toamna

Septembrie 2012

Copii, educatoare, profesor de desen de la Clubul copiilor

9.

ā€žSarbatoarea dovlecilorā€ -concurs

Octombrie 2012

Copii, educatoare, prof. arte plastice

10.

ā€žMicul actorā€-teatru de papusi

Noiembrie 2012

Copii, educatoare, profesor de la Clubul copiilor

11.

ā€žOrnamente de Craciunā€- expozitie cu vanzare

Decembrie 2012

Copii, parinti, educatoare

Optiunea strategica 3

-         Actiuni de consiliere pentru parinti si cadre didactice debutante

Nr.crt.

Activitatea

Termen

Participanti

Observatii

1.

ā€žPrietenul meu calculatorul!ā€-dezbatere

Decembrie 2011

Parinti, educatoare

2.

ā€žAlimentatia si sanatateaā€-referat

Ianuarie 2012

Parinti, educatoare

3.

ā€žCat timp imi petrec cu copilul meu si cum?ā€- dezbatere

Februarie 2012

Parinti, educatoare

4.

ā€žCum apreciati comunicarea educatoare-parinte?ā€ ā€“ test aplicativ pentru parinti

Martie 2012

Parinti, aducatoare

5.

ā€žAsa muncim noiā€ ā€“ lectie demonstrativa

Aprilie 2012

Parinti, educatoare, copii

6.

ā€žCat de bine ne cunoastem copiii?ā€ -dezbatere

Mai 2012

Parinti, educatoare

7.

ā€žDe ce mint copiii?ā€ ā€“ discutii libere

Iunie 2012

Parinti, educatoare

8.

ā€žCunoasterea si respectarea regulilor grupeiā€ - discutii

Septembrie 2012

Parinti, educatoare

9.

ā€žRolul desenului animat in educatia copiluluiā€

Octombrie 2012

Parinti, educatoare

10.

ā€žStimularea interesului pentru lectura in gradinitaā€ - referat

Noiembrie 2012

Parinti, educatoare, cadre debutante

11.

ā€žCum ati proceda daca ati fi educatoare?ā€- studiu de caz

Decembrie 2012

Parinti, educatoare

 ApasaÅ£i aici pentru a revenire la Strategii

Pentru eventualele intrebări sau comentarii, vă rugăm să le transmiteţi pe adresa de contact e-mail .
© Copyright 2010 Dumitrescu Mihai, Inc.  All rights reserved.