STRATEGIA EDUCAÅ¢IONALÄ LOCALÄ PENTRU CENTRUL DE RESURSE DE LA NIVELUL GRÄDINIÅ¢EI P.P. CHIÅINEU CRIÅ 2011- 2015 I PREZENTAREA GRADINITEI PP CHISINEU-CRIS Gradinita PP Chisineu-Cris, este situata in centrul orasului si cuprinde si structurile PN Chisineu-Cris si PN Nadab. Gradinita PP Chisineu-Cris este amplasata in centrul orasului, langa scoala cu clasele I-IV, astfel incat toti prescolarii pot ajunge cu usurinta la gradinita. Gradinita functioneaza intr-o cladire proprie construita in urma cu aproximativ 35 de ani. Structura PN Chisineu-Cris, este situata in cartierul Padureni si cuprinde 2 grupe cu limba de predare maghiara. Gradinita functioneaza in cladire proprie reabilitata in anul 2008. Gradinita PN Nadab este situata la aproximativ 6 km de oras in localitatea Nadab, mediul rural, beneficind de o cladire proprie. II ANALIZELE SI DIAGNOZELE MEDIULUI EXTERN SI INTERN IN CARE FUNCTIONEAZA GRADINITA SI CENTRUL DE RESURSE. Gradinita PP Chisineu-Cris are personalitate juridica si Consiliul de administratie propriu. Fondurile necesare intretinerii si dotarii celor trei unitati ale gradinitei, sunt repartizate prin Centrul bugetar al Liceului Teoretic āā Mihai Veliciuāā Chisineu-Cris. Gradinita PP Chisineu-Cris va functiona din toamna anului 2011, cu 3 grupe de PN si 3 grupe de PP, cu un efectiv de aproximativ 160 de copii. Gradinita dispune de 10 cadre calificate, din care 8 cu studii superioare si 2 cu studii medii. Gradinita PN Chisineu-Cris sectia maghiara functioneaza cu 2 grupe cu 43 de copii, indrumati de 2 cadre didactice calificate avand studii medii. Gradinita PN Nadab functioneaza cu 3 grupe cu un efectiv de 65 de copii , indrumati de 3 cadre didactice din care 2 cu studii superioare si 1 cu studii medii. Structurile dispun de spatiu necesar bunei desfasurari a procesului instructiv-educativ ( Sali spatioase, grup sanitar in interiorul cladirii, incapere pentru lapte si corn, curte pentru desfasurarea activitatilor in aer liber, dotata cu aparate de joaca) Gradinita PP Chisineu-Cris dispune si ea de curte dotata cu aparate de joaca dar nu dispune de spatiu suficient raportat la numarul de copii. Salile de clasa sunt foarte mici, sala de mese de la sectia PP este foarte mica asa incat cel putin o grupa este nevoita sa serveasca masa pe hol. Cat priveste grupurile sanitare nu dispun de dotarea necesara si nu sunt compartimentate corespunzator. De asemenea nu dispune de o sala care sa fie utilizata ca biblioteca si ca spatiu pentru depozitarea planselor si celorlalte materiale didactice. In cadrul gradinitei PP functioneaza un centru CRED dotat cu multifunctional, laptop, video-proiector, dvd-player, aparat foto-digital, aparat de indosariat si mobilierul necesar, microsistem audio, telefon-fax, flipchart). Gradinita PP Chisineu-Cris, precum si structurile sunt racordate la reteaua de apa, canalizare si gaz. Cat priveste instalatia electrica, aceasta trebuie verificata si modificata conform noii compartimentari a salilor de clasa. Gradinita dispune de Ā½ norma pentru personal didactic auxiliar, care se ocupa de aprovizionare pentru cantina si materialele necesare intretinerii unitatii precum si efectuarea curateniei. In ceea ce priveste personalul nedidactic, acesta este insuficient atat la gradinita PP cat si la structuri. La Gradinita PN Nadab, exista o ingrijitoare angajata cu Ā½ norma pentru 3 grupe. L;a structura PN Chisineu-Cris sectia maghiara pentru 2 grupe exista o ingrijitoare cu Ā¼ norma ; iar la PP Chisineu-Cris s-a blocat un post de Ā½ norma, astfel incat la sectia PP exista o ingrijitoare cu o norma intreaga la 3 grupe. Pentru a asigura bunul mers al activitatii din gradinita, spalatoresei i s-au atribuit si unele dintre sarcinile care revin ingrijitoarei astfel incat pe tot parcursul zilei sa existe o ingrijitoare in unitate. III MISIUNEA CENTRULUI DE RESURSE Colaboarea cu toti factorii responsabili de educarea si protectia copiilor prescolari ā asigurarea de servicii de calitate oferite copiilor prescolari si actiuni de consiliere pentru parinti si pentru cadre didactice debutante. ANALIZA PEST FACTORI POLITICI Politica educationala este orientata pe cuprinderea in gradinita a tuturor copiilor de 3-7 ani indiferent de etnie,religie si conditie sociala si pe dezvoltarea unor capacitati si competente specifice care sa conduca la integrarea cu succes a copiilor in clasa I, tinand cont de particularitatile individuale si de varsta acestora. FACTORI ECONOMICI Cunoscand potentialul economic al orasului, centrul de resurse isi propune incheierea unor parteneriate cu unitatile economice de pe baza orasului Chisineu-Cris, in vederea atragerii de fonduri necesare bunei desfasurari a activitatii in gradinita. FACTORI SOCIALI Colectivul gradinitei isi propune sa vina in sprijinul parintilor angajati, care nu au in grija cui sa-si lase copiii cu varsta cuprinsa intre 2-3 ani, primindu-i la gradinita inaintea implinirii varstei de 3 ani. Pentru ca in oras nu exista o cresa, membrii centrului de resurse isi propun sa faca cunoscuta aceasta necesitate. FACTORI TEHNOLOGICI In gradinita exista o dotare minimala, in cadrul CRED, dotare care ar trebui suplimentata dat fiind numarul mare de grupe si desfasurarea activitatilor in fiecare locatie. ANALIZA SWOT
IV OPTIUNI STRATEGICE
V DETALII DE IMPLEMENTARE ( CURRICULUM,RESURSE UMANE, RESURSE MATERIALE SI FINANCIARE SI SFERA RELATIILOR COMUNITARE)
Optiunea strategica 1 - Asigurarea de servicii de calitate oferite copiilor prescolari
Optiunea strategica 2 - Incheierea de parteneriate in scopul popularizarii natiunilor si serviciilor oferite de gradinita si atragere de sponsori
Optiunea strategica 3 - Actiuni de consiliere pentru parinti si cadre didactice debutante
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pentru eventualele intrebÄri sau comentarii, vÄ rugÄm sÄ le transmiteÅ£i pe adresa de contact e-mail . |