Apasaţi aici pentru a revenire la Strategii

STRATEGIA EDUCAÅ¢IONALÄ‚ LOCALÄ‚

PENTRU CENTRUL DE RESURSE DE LA NIVELUL

 GRÄ‚DINIÅ¢EI P.N. FÃŽNTÃŽNELE

 2011- 2015

 PREZENTARE SUCCINTÄ‚ A GRÄ‚DINIÅ¢EI P.N. FÂNTÂNELE, RESPECTIV A VIITORULUI CENTRU DE RESURSE

         Locul minunat in care inocenta isi are locul dintotdeauna si lumea in care jocul este la el acasa il cunoastem cu totii ca fiind gradinita.

          Gradinita P.N. Fantanele este situata in centrul localitatii intr-o cladire preluata de la un gospodar german, plecat definitiv in Germania inainte de 1989. Initial gradinita a functionat intr-o cladire special construita, in mijlocul parcului dendrologic al comunei.

         Din motive necunoscute de noi cladirea nu a putut fi trecuta in proprietatea ministerului nostru, in conformitate cu legea de atunci, asa ca a trebuit san e organizam in cladirea de fata, cu eforturi comune facute de parinti si administratia locala, la initiative si insistenta,directoarei de atunci, educatoare Viorica Rusu. In prezent gradinita functioneaza cu patru grupe cu copii prescolari sub indrumarea educatoarelor . Toate educatoarele sunt cadre didactice titulare calificate,detinand diferite grade didactice. Copiii grupei mici se afla sub indrumarea educatoarei Pinta Loredana absolventa a Facultatii de Stiinte ale Educatiei si are gradul didactic definitiv. Copiii grupei mijlocii se afla sub indrumarea educatoarei Rusu Viorica absolventa a Liceului Pedagogic si are gradul didactic I.Copiii grupei mari se afla sub indrumarea educatoarei Gros Mariana care a absolvit Colegiul Pedagogic si are gradul didactic II. Copiii grupei pregatitoare se afla sub indrumarea educatoarei Brinda Agatia care a absolvit Facultatea de Teologie si litere si are gradul didactic definitiv.

         Alaturi de educatoare isi aduce contributia la asigurarea unui climat propice dezvolarii copiilor si ingrijitoarea. Cele patru sali de clasa asigura un confort bun si siguranta in activitatea copiilor si sunt dotate cu mobilier adaptat grupelor de varsta. Gradinita are o baie pentru copii si un separeu pentru personal.Este dotata cu un cabinet-birou in care sunt depozitate materialele de documentare. Salile de grupa au echipament modern: CD player,casetofoane, televizoare,care faciliteaza indeplinirea obiectivelor educationale. Mentionam ca toate aceste dotari au fost obtinute pe parcursul anilor prin donatii de la parinti si diferite sponsorizari. Din nefericire foarte putine materiale au fost primate da la forul tutelar. Tot din nefericire,desi avem spatiu de joaca suficient de mare, in preajma cladirii,el a ramas neamenajat de catre administratia locala in ciuda referatelor depuse la Consiliul Local,de catre noi.Asa ca in aceasta vara in acelasi stil deja consacrat de noi vom amenaja cu ajutorul parintilor o gradina cu gazon, cu spatiu verde cu flori si cu o gradina de legume unde vom putea planta rasaduri. Asiguram un program educational bazat atat  pe programa MEC cat si pe activitati optionale si extracurriculare care incurajeaza dezvoltarea personalitatii complexe individuale a prescolarului.

 Mediul extern

  • -        copii de diferite nationalitati, apartenenta la diferite religii;
  • -        locuri de munca ale parintilor asigurate de mai multe societati comerciale (Societate cu profil agricol, Mige-fabrica de mobile, fabrica de marmura,de lumanari,atelier de croitorie)

 Majoritatea parintilor lucreaza in aceste societati din comuna.

Pe viitor vor fi noi locuri de munca si comuna va fi populate datorita deschiderii terenului de golf “ Butterfly†( se vor construi 5000 de noi locuinte) .

 Mediul intern

Gradinita dispune de patru sali de grupa dotate de educatoare din surse proprii si sponsorizari ale parintilor.

  In gradinita nu exista dotari cu calculatoare,imprimanta,Xerox,video-proiector,mobilier pentru a desfasura activitati de formare.

Cadrele didactice sunt toate titulare si calificate.Toate sunt incluse in programul “ Educatia timpurie pentru totiâ€

 Pe viitor ne-am propus:

  • - sa atragem fonduri pentru dotarea gradinitei;
  • - sa amenajam spatiul de joaca pentru copii conform standardelor   Europene;                            
  • - cadrele didactice sa se perfectioneze permanent;
  • - sa imbunatatim colaborarea cu parintii si cu celelalte institutii  de pe raza comunei;
  • - sa se renoveze partea veche a cladirii cu cele doua sali de clasa care au nevoie de imbunatatiri;
  • - sa infiintam o grupa “afterschool†deoarece avem copii din comuna care merg la gradinite cu program prelungit datorita faptului ca parintii nu au cu cine sa-i lase iar infiintarea unei astfel de grupe ar veni in sprijinul lor.

Cum ajungem sa realizam ce ne-am propus:

  •     prin programul “Educatia timpurie pentru toti†al CCD Arad;
  •     cu ajutorul primariei;
  •     prin atragerea de fonduri de la guvern;
  •     prin atragerea de sponsorizari;
  •     cu ajutorul parintilor;
  •     prin eforturi proprii.

 De ce?

Pentru a asigura o cat mai buna desfasurare a procesului instructiv-educativ .

 Cine?

Toate educatoarele din gradinita.

 Cand?

In urmatorii 2 ani.

 ANALIZA SWOT

 PUNCTE TARI:

  • -        Cadrele didactice din unitate care sunt calificate si participa la toate cursurile de formare la care sunt solicitate;
  • -        colaborarea foarte buna cu parintii copiilor din gradinita;
  • -        colaborarea intre gradinita si scoala;
  • -        sprijinul agentilor economici locali;
  • -        existenta unui spatiu destinat centrului de resurse;
  • -        parinti interesati de ameliorarea relatiei cu copilul.

 PUNCTE SLABE:

  • -        slaba colaborare cu autoritatile locale;
  • -        inexistenta mijloacelor didactice necesare unei bune desfasurari a procesului instructiv-educativ;
  • -        necesitatea amenajarii unui spatiu de joaca in spatele cladirii gradinitei.

 OPORTUNITATI:

  • -        implicarea mai multor institutii locale(biserica,politie,pompieri,Ocolul Silvic,dispensar) in activitatile desfasurate in gradinita;
  • -        sprijinul parintilor in derularea unor activitati comune;
  • -        dezvoltarea resurselor umane-perfectionari periodice;
  • -        satisfacerea nevoii unor parinti de informare,comunicare si indrumare in vederea asigurarii unei dezvoltari optime armonioase a copiilor lor.

 AMENINTARI:

  • -        politicul care se afla in permanenta schimbare;
  • -        scaderea numarului de copii;
  • -        nerespectarea programului stabilit din diferite motive.

ANALIZA PEST

POLITIC:

  • -        autoritatile locale nu se implica destul in procesul instructiv-educativ din gradinita;
  • -        CCD sprijina dreptul la educatie al copiilor dezavantajati.

ECONOMIC  SI SOCIAL:

  • -        implicarea parintilor in diferite activitati desfasurate in gradinita;
  • -        posibilitate specializarii cadrelor didactice din alte gradinite.

TEHNOLOGIC:

  • -        centrul de resurse dispune de un birou in care se pot desfasura activitati de formare.

MISIUNEA  CENTRULUI DE RESURSE

Centrul de resurse are misiunea de a facilita accesul la educatie a prescolarilor, cadrelor didactice,comunitatii, crearea  unei atitudini pozitive fata de tot ce este nou in domeniul instructiv-educativ.

Eficientizarea activitatii personalului didactic printr-o organizare superioara si diversificata formelor de comunicare si cooperare.

Imbunatatirea relatiei gradinita-comunitate,gradinita-familie prin actiuni comune.

Orientarea permanenta spre rezultate cat mai bune.

Organizarea si sustinerea de sesiuni ,intruniri de formare  pentru parinti,pe teme ce urmaresc calitatea timpului petrecut cu copilul,precum si dezvoltarea fizica si psihica armonioasa a copilului.

Å¢INTE/OPÅ¢IUNI STRATEGICE

I.             Desfasurarea de programe de formare si perfectionare a cadrelor didactice din  gradinita si din gradinitele  din zona Fintinele.

           II.         Organizarea de activitati centrate pe copil .

           III.      Desfasurarea unor programe cu parintii.

DETALII DE IMPLEMENTARE (IN CURRICULUM, RESURSE UMANE, RESURSE MATERIALE SI FINANCIARE SI IN SFERA RELATIILOR COMUNITARE)

Curriculum

Resurse umane

Resurse materiale si financiare

Relatii comunitare

Optiunea strategica/

directia strategica 1:

Folosirea unor tehnici ,metode si strategii noi.

-continuarea studiilor;

-inscrierea la grade didactice;

-parcurgerea unor cursuri de formare pe diferite teme.

-utilizarea materialelor din centrul de resurse pentru organizarea unor activitati de formare in gradinita.

-colaborarea cu anumiti factori din  mediul extern pentru perfectionarea personalului din gradinita.

Optiunea strategica/

directia strategica 2:

Utilizarea cunostintelor acumulate prin cursuri de

formare ,in activitatile desfasurate in gradinita.

 

Realizarea unor activitati comune cu celelate gradinite din zona; folosirea unor metode noi acumulate prin cursurile de formare.

-utilizarea de noi materiale didactice ;

-folosirea materialelor din centrul de resurse.

-implicarea parintilor in activitatile desfasurate;

-colaborarea cu CCD;

-formarea unei imagini pozitive a rolului unitatilor de invatamant prescolar.

Optiunea strategica/

directia strategica 3:

Prezenta in numar cat mai mare a parintilor la activitatile desfasurate.

Constientiza-rea parintilor de rolul gradinitei in viata copilului si de importanta frecventarii acesteia.

Invatarea de catre parinti a unor modalitati de petrecere a timpului liber cu copilul.

Constientiza-rea importantei familiei si a rolul acesteia in viata copiilor.

-utilizarea materialelor din centrul de resurse la activitatile de formare desfasurate in gradinita;

-workshop-uri

-colaborarea intre cadrele didactice  si parinti;

-implicarea parintilor in activitatile desfasurate in gradinita.

 

 ApasaÅ£i aici pentru a revenire la Strategii

Pentru eventualele intrebări sau comentarii, vă rugăm să le transmiteţi pe adresa de contact e-mail .
© Copyright 2010 Dumitrescu Mihai, Inc.  All rights reserved.