![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||
STRATEGIA EDUCAŢIONALĂ LOCALĂ PENTRU CENTRUL DE RESURSE DE LA NIVELUL GRĂDINIŢEI P.N. FÎNTÎNELE 2011- 2015 PREZENTARE SUCCINTĂ A GRĂDINIŢEI P.N. FÂNTÂNELE, RESPECTIV A VIITORULUI CENTRU DE RESURSE Locul minunat in care inocenta isi are locul dintotdeauna si lumea in care jocul este la el acasa il cunoastem cu totii ca fiind gradinita. Gradinita P.N. Fantanele este situata in centrul localitatii intr-o cladire preluata de la un gospodar german, plecat definitiv in Germania inainte de 1989. Initial gradinita a functionat intr-o cladire special construita, in mijlocul parcului dendrologic al comunei. Din motive necunoscute de noi cladirea nu a putut fi trecuta in proprietatea ministerului nostru, in conformitate cu legea de atunci, asa ca a trebuit san e organizam in cladirea de fata, cu eforturi comune facute de parinti si administratia locala, la initiative si insistenta,directoarei de atunci, educatoare Viorica Rusu. In prezent gradinita functioneaza cu patru grupe cu copii prescolari sub indrumarea educatoarelor . Toate educatoarele sunt cadre didactice titulare calificate,detinand diferite grade didactice. Copiii grupei mici se afla sub indrumarea educatoarei Pinta Loredana absolventa a Facultatii de Stiinte ale Educatiei si are gradul didactic definitiv. Copiii grupei mijlocii se afla sub indrumarea educatoarei Rusu Viorica absolventa a Liceului Pedagogic si are gradul didactic I.Copiii grupei mari se afla sub indrumarea educatoarei Gros Mariana care a absolvit Colegiul Pedagogic si are gradul didactic II. Copiii grupei pregatitoare se afla sub indrumarea educatoarei Brinda Agatia care a absolvit Facultatea de Teologie si litere si are gradul didactic definitiv. Alaturi de educatoare isi aduce contributia la asigurarea unui climat propice dezvolarii copiilor si ingrijitoarea. Cele patru sali de clasa asigura un confort bun si siguranta in activitatea copiilor si sunt dotate cu mobilier adaptat grupelor de varsta. Gradinita are o baie pentru copii si un separeu pentru personal.Este dotata cu un cabinet-birou in care sunt depozitate materialele de documentare. Salile de grupa au echipament modern: CD player,casetofoane, televizoare,care faciliteaza indeplinirea obiectivelor educationale. Mentionam ca toate aceste dotari au fost obtinute pe parcursul anilor prin donatii de la parinti si diferite sponsorizari. Din nefericire foarte putine materiale au fost primate da la forul tutelar. Tot din nefericire,desi avem spatiu de joaca suficient de mare, in preajma cladirii,el a ramas neamenajat de catre administratia locala in ciuda referatelor depuse la Consiliul Local,de catre noi.Asa ca in aceasta vara in acelasi stil deja consacrat de noi vom amenaja cu ajutorul parintilor o gradina cu gazon, cu spatiu verde cu flori si cu o gradina de legume unde vom putea planta rasaduri. Asiguram un program educational bazat atat pe programa MEC cat si pe activitati optionale si extracurriculare care incurajeaza dezvoltarea personalitatii complexe individuale a prescolarului. Mediul extern
Majoritatea parintilor lucreaza in aceste societati din comuna. Pe viitor vor fi noi locuri de munca si comuna va fi populate datorita deschiderii terenului de golf “ Butterfly†( se vor construi 5000 de noi locuinte) . Mediul intern Gradinita dispune de patru sali de grupa dotate de educatoare din surse proprii si sponsorizari ale parintilor. In gradinita nu exista dotari cu calculatoare,imprimanta,Xerox,video-proiector,mobilier pentru a desfasura activitati de formare. Cadrele didactice sunt toate titulare si calificate.Toate sunt incluse in programul “ Educatia timpurie pentru toti†Pe viitor ne-am propus:
Cum ajungem sa realizam ce ne-am propus:
De ce? Pentru a asigura o cat mai buna desfasurare a procesului instructiv-educativ . Cine? Toate educatoarele din gradinita. Cand? In urmatorii 2 ani. ANALIZA SWOT PUNCTE TARI:
PUNCTE SLABE:
OPORTUNITATI:
AMENINTARI:
ANALIZA PEST POLITIC:
ECONOMIC SI SOCIAL:
TEHNOLOGIC:
MISIUNEA CENTRULUI DE RESURSE Centrul de resurse are misiunea de a facilita accesul la educatie a prescolarilor, cadrelor didactice,comunitatii, crearea unei atitudini pozitive fata de tot ce este nou in domeniul instructiv-educativ. Eficientizarea activitatii personalului didactic printr-o organizare superioara si diversificata formelor de comunicare si cooperare. Imbunatatirea relatiei gradinita-comunitate,gradinita-familie prin actiuni comune. Orientarea permanenta spre rezultate cat mai bune. Organizarea si sustinerea de sesiuni ,intruniri de formare pentru parinti,pe teme ce urmaresc calitatea timpului petrecut cu copilul,precum si dezvoltarea fizica si psihica armonioasa a copilului. ŢINTE/OPŢIUNI STRATEGICE I. Desfasurarea de programe de formare si perfectionare a cadrelor didactice din gradinita si din gradinitele din zona Fintinele. II. Organizarea de activitati centrate pe copil . III. Desfasurarea unor programe cu parintii. DETALII DE IMPLEMENTARE (IN CURRICULUM, RESURSE UMANE, RESURSE MATERIALE SI FINANCIARE SI IN SFERA RELATIILOR COMUNITARE)
|
|||||||||||||||||||||||||||
Pentru eventualele intrebări sau comentarii, vă rugăm să le transmiteţi pe adresa de contact e-mail . |