Apasaţi aici pentru a revenire la Strategii

STRATEGIA EDUCAŢIONALĂ LOCALĂ

PENTRU CENTRUL DE RESURSE DE LA NIVELUL

 GRĂDINIŢEI P.P. NR. 14 ARAD

 2011- 2015

 PREZENTARE SUCCINTĂ A GRĂDINIŢEI P.P. NR. 14 ARAD,

RESPECTIV A VIITORULUI CENTRU DE RESURSE

 Viziunea instituţiei şi scurt istoric:

Situată în Arad, pe strada Patria nr. 2-4, Grădiniţa PP 14 are o clădire mare, modernă, cu săli de clasă spaţioase, cu dotări moderne, cu o curte adecvat amenajată pentru jocurile copiilor. Odată intraţi în acest univers, cei 385 de copii înscrişi la cele 11 grupe cu program prelungit învaţă aici, pe lângă limba maternă, limba germană şi limba engleză, iniţiere în tainele calculatorului, trăindu-şi copilăria în paşi de dans, coordonaţi în permanenţă de profesori de specialitate, alături de cele 23 de cadre didactice care le îndrumă paşii spre descoperirea acestei lumi. Grădiniţa pune în centrul atenţiei copilul de astăzi prin crearea unui mediu educaţional adecvat şi prin introducerea copilului în ambianţa culturală a comunităţii căreia îi aparţine, în scopul socializării acestuia şi a pregătirii pentru şcoală.

Conducerea Grădiniţei PP 14 Arad urmăreşte crearea unui climat de muncă stimulativ pentru cadrele didactice prin aplicarea corectă a politicilor educaţionale elaborate de MECT, încurajând iniţiativa personalăşi profesională în ceea ce priveşte formarea şi certificarea lor în proiectarea, aplicarea şi promovarea de activităţi educaţionale bazate pe cooperare şi parteneriat educaţional, specifice vârstei timpurii. Instituţia noastră promovează un învăţământ de calitate în care toţi copiii, indifferent de etnie, să aibă şanse egale de progres şi formare pentru a se integra cu succes ca şi cetăţeni activi într-o societate europeană.

 

Misiunea instituţiei:

            Posibilitatea de formare a cadrelor didactice şi a părinţilor în ceea ce priveşte lucrul în echipă şi parteneriatul educaţional, asigurând şanse egale de studiu tuturor copiilor de vârstă preşcolară.

 DIAGNOZA MEDIULUI INTERN ŞI EXTERN

 Grădiniţa a luat fiinţă în anul 1973 oferind servicii educaţionale de calitate tuturor copiilor înscrişi. Este situată aproximativ central fiind grădiniţă de aplicaţie pe lângă Liceul Pedagogic “Dimitrie Ţichindeal” şi Facultatea de Ştiinţe ale Educaţiei “Aurel Vlaicu” din Arad. Există un mare interes pentru această grădiniţă din partea părinţilor, chiar dacă aceştia nu locuiesc în apropiere. Acest interes vine din faptul că această grădiniţă este situată aproximativ central, are o clădire spaţioasă,  o bază materială bună şi cadre didactice calificate.

Grădiniţa PP 14 Arad are un efectiv de 23 de cadre didactice (1 director şi 22 de educatoare) + 4 cadre didactice de la Grădiniţa PP 3 (structură a Grădiniţei PP 14 Arad). Toate cadrele didactice sunt bine pregătite din punct de vedere profesional, majoritatea având experienţă şi studii superioare în domeniu. 11 cadre didactice sunt încadrate în funcţia de profesor pentru învăţământul preşcolar, 11cadre didactice sunt institutor I iar 1cadru didactic este suplinitor necalificat; 14 cadre au gradul didactic I, 8 cadre cu gradul didactic II, 1 cadru didactic cu grad definitiv şi 4 cadre fără grade didactice.

Din totalul de 27 de cadre didactice: 22 sunt titulare, 4 sunt suplinitoare calificate şi 1 este suplinitor necalificat ceea ce reprezintă o stabilitate a corpului profesoral.

Unitatea noastră este un exemplu de iniţiativă, funcţionând ca unitate de stat cu personalitate juridică care oferă servicii educaţionale atât tradiţionale cât şi în alternative.

Grădiniţa PP 14 este implicată în diferite parteneriate cu alte instituţii şi organizaţii cum ar fi: Grădiniţa PP 16 Arad, Grădiniţa PP 19 Arad, Grădiniţa PP 15 Arad, Grădiniţa PP 1 Timişoara, Grădiniţa PP 23 Timişoara, Grădiniţa PP 22 Timişoara, Grădiniţa Romanvarosi Ovoda Gyula - Ungaria, Grădiniţa Vîrset Serbia. În cei 38 de ani de funcţionare, grădiniţa şi-a diversificat serviciile pentru a putea răspunde nevoilor educaţionale şi sociale. Tot în acest scop derulează diverse proiecte naţionale şi internaţionale: Comenius, Phare, Kalogacathia, Eco-grădiniţa , Eco-şcoala.

Instituţia noastră are o foarte bună colaborare cu comunitatea locală: parteneriate cu Primăria Arad, Consiliul Local, Poliţie, Pompieri, Biserică, Teatru de marionete, Muzeu etc. prin implicarea tot mai acentuată a acestora în viaţa grădiniţei.

 

ANALIZA PEST

FACTORI POLITICI:

Cadrele didactice aderă la politicile naţionale şi internaţionale privind drepturile persoanelor cu nevoi speciale şi egalitatea de şanse; sunt deschise la schimbare şi chiar au iniţiative pentru schimbare; autorităţile locale au o politică deschisă şi pozitivă; prin strategia adoptată, sprijină dreptul la educaţie a grupurilor dezavantajate şi deci a copiilor cu CES.

Politica educaţională din grădiniţa noastră vizează aspecte legate de ridicarea calităţii procesului instructiv-educativ, colaborarea cu autorităţile locale şi comunitatea locală fiind benefică, asigurând o dezvolatare pozitivă a activităţii.

Întreaga echipă formată din primar şi Consiliul local face parte din aceeaşi structură politică aşa încât se poate beneficia de sprijinul acestora.

Instabilitate politică datorată alegerilor care vor avea loc în anul 2012.

 FACTORI ECONOMICI:

  • reducerea activităţii economice a unor mari întreprinderi influenţează bugetele familiilor cu copii;
  • fluctuaţiile monedei naţionale în raport cu valorile de referinţă afectează contractile de achiziţii pe termen mediu şi lung;
  • la nivel local, politica bugetară este favorabilă grădiniţei, asigurându-se sursele financiare necesare asigurării în condiţii decente pentru desfăşurarea procesului instructiv-educativ;
  • scăderea veniturilor familiei generează demotivarea copiilor;
  • interes faţă de educaţia timpurie;
  • restructurarea (clasa 0) + Legea 1/2011
  • construcţii noi în zonă şi reamenajarea cartierului.

 FACTORI SOCIALI:

  • atitudinea pozitivă faţă de grădiniţă a majorităţii părinţilor;
  • majoritatea copiilor provin din familii cu pregătire medie şi superioară;
  • în comunitate coexistă armonios populaţii de etnii diferite;
  • coexistenţa paşnică între indivizi aparţinând diferitelor religii.

 FACTORI TEHNOLOGICI:

  • o clădire funcţională cu dotări şi utilităţi necesare desfăşurării procesului instructic-educativ;
  • acces la internet şi televiziune prin cablu;
  • dotarea cu sistem de supraveghere.

 

ANALIZA SWOT

PUNCTE TARI

PUNCTE SLABE

- crearea în grădiniţă a unui centru de resurse pentru desfăşurarea activităţilor de formare cu educatoarele;

- iniţierea şi dezvoltarea de programe de intervenţie timpurie;

- dezvoltarea de strategii educaţionale pentru sprijinirea copiilor cu CES;

- promovarea unui management centrat pe dezvoltarea resurselor umane ale instituţiei;

- promovarea şi valorizarea muncii în echipă;

- dezvoltarea de politici parteneriale prin extinderea parteneriatelor;

- cadre didactice entuziaste deschise la nou şi la schimbare;

- cadre didactice specializate, profesionale, care au beneficiat de pregătire de specialitate prin cursuri susţinute de specialişti;

- creşterea gradului de implicare a părinţilor în activităţile organizate de centru şi luarea deciziilor privind proprii copii;

- dezvoltarea serviciilor de consiliere/consultanţă psihologică pentru promovarea educaţiei incluzive;

- elaborarea de materiale informaţionale de specialitate pentru părinţi şi cadre didactice;

- dotarea centrului de resurse cu materiale tehnologice de specialitate. 

- achiziţionarea cu greutate a literaturii de specialitate;

- indisponibilitatea cadrelor didactice din colectivul grădiniţei în ceea ce priveşte orele suplimentare de lucru;

- cadrele didactice nu sunt suficient de punctuale;

- cadrele didactice nu sunt deschise pentru participarea la cursuri ;

- lipsa de comunicare a cadrelor didactice ;

- dezinteresul unor părinţi;

- lipsa de motivare;

- mentalitatea depăşită a unor cadre didactice;

OPORTUNITĂŢI

AMENINŢĂRI

- posibilitatea de accesare a fondurilor europene pe diferite tipuri de proiecte;

- strategia ISJ de sprijinire a educaţiei incluzive şi a strategiilor de predare interactivă;

- personal didactic pregătit pentru reforma din învăţământul preşcolar şi special;

- susţinerea nevoilor grădiniţei pentru a integra copiii cu CES;

- mediatizarea pozitivă în presa locală;

- implicarea cadrelor didactice care permite diversificarea serviciilor;

- sprijinul partenerilor;

- motivarea personalului didactic să lucreze;

- dotarea centrelor cu echipament modern;

- posibilitatea de informare a cadrelor didactice prin cursuri de perfecţionare;

- implicarea părinţilor în activităţile educaţionale;

- sponsorizări;

- amplasamentul grădiniţei.

- situaţia economico-financiară precară;

- fonduri bugetare limitate;

- spaţiile disponibile nu sunt suficiente pentru derularea tuturor activităţilor;

- concurenţa altor unităţi preşcolare;

- unitatea nu beneficiază de sprijinul profesorilor itineranţi;

-modificările privind reforma curriculumului;

- lipsa de informare a familiilor şi comunităţii privind serviciile educaţionale pentru copiii cu CES.

  

DIRECŢII STRATEGICE PENTRU CENTRUL DE RESURSE AL GRĂDINIŢEI PP 14 ARAD

 Direcţia 1 – Organizarea şi desfăşurarea de programe de formare şi perfecţionare a  cadrelor didactice.

Direcţia 2 – Îmbunătăţirea relaţiei dintre părinte – copil – educatoare prin oferirea celor mai bune strategii de cooperare şi comunicare interumană.

Direcţia 3. - Dezvoltarea unor parteneriate locale,şi naţionale care să lărgească viziunea asupra educaţiei şi să asigure implicarea grădiniţei în viaţa comunităţii.

 

Direcţia strategică

Curriculum

Resurse umane

Resurse materiale şi financiare

Relaţii comunitare

1. Oranizarea şi desfăşurarea de programe de formare şi perfecţionare a  cadrelor didactice.

 

-pregătirea corespunzătoare prin cursuri de perfecţionare a cadrelor didactice

-realizarea unor instruiri formative pentru educatoarele care nu au beneficiat de un curs de către cele formate deja.

 

-participarea cadrelor didactice la cursuri

de perfecţionare pe

diferite tematici

 

 

 

-achiziţionarea unor materiale didactice şi auxiliare.

-.susţinerea financiară a formărilor  pentru cadrele didactice

-implicarea locaţiei grădiniţei în găzduirea unor acţiuni cu caracter de formare

-utilizarea resurselor materiale din dotare 

-parteneriat cu CCD;

-parteneriat cu ISJ.

-colaborarea cu alţi furnizori de formare pentru cadrele didactice;

-identificarea de colaboratori pentru perfecţionarea personalului didactic auxiliar şi nedidactic din unitate 

2.Îmbunătăţirea relaţiei dintre părinte – copil – educatoare prin oferirea celor mai bune strategii de cooperare şi comunicare interumană

-desfăşurarea unui  curs pentru părinţi, cu tema “Meseria de părinte”

-iniţierea unui program de voluntariat pentru părinţi cu scop umanitar

-desfăşurarea unor activităţi cu copiii în vederea iniţierii lor în utilizarea TIC

-participarea cadrelor didactice şi a părinţilor în desfăşurarea cursurilor

-consilierea părinţilor în ceea ce priveşte comunicarea eficientă cu copiii

-participarea părinţilor, a copiilor şi educatoarelor în cadrul acţiunilor cu scop umanitar

-participarea copiilor la activitîţile de iniţiere TIC 

-achiziţionarea unui video-proiector;

-folosirea judicioasă a materialului de lucru din dotarea cebtrului

-elaborarea de broşuri pentru părinţi.

-atragerea de sponsorizări pentru tipărirea broşurilor.

-colaborarea  cu psihologul, logopedul, tipografia.

-colaborarea cu MASS MEDIA

-colaborarea cu părinţi informaticieni

 

3. Dezvoltarea unor parteneriate locale, şi naţionale care să lărgească viziunea asupra educaţiei şi să asigure implicarea grădiniţei în viaţa comunităţii.

 

-planificarea şi desfăşurarea a cel puţin 3 activităţi instructiv-educative comune cu unităţile implicate

-participarea cadrelor didactice şi a copiilor.

-dezvoltarea relaţiilor cu  specialişti din protecţia mediului, psihologi

-iniţializarea relaţiilor cu partenerii din oraş, cu care să se faca schimbul de activităţi propuse

 

-achiziţionarea materialelor didactice necesare desfăşurării activităţilor;

-închirierea mijloacelor de transport pentru copii.

-îmbunătăţirea bazei logistice care să permită schimbul de relaţii şi finalităţi ale parteneriatelor derulate

 

-menţinerea

parteneriatelor deja

demarate şi crearea

de noi legături cu

grădiniţe, şcoli, alte

instituţii de cultură din ţară

-colaborarea cu ISJ

si alţi factori

decizionali care să

ajute la punerea în

aplicare a ideilor din

parteneriate

 

-colaborarea cu Gospodăria Comunală

-colaborarea cu Centrul Şcolar de Incluziune, Arad 

 

 

PLAN DE ACTIVITĂŢI AL CENTRULUI DE RESURSE

 •     12 Decembrie 2011 – Work-shop cu părinţii pe tema „De Crăciun să fii mai bun”

      Locaţia: Grădiniţa P.P. 14, Arad, orele 10-12

Participanţi: d-na director al  grădiniţei P.P. nr. 14, Arad, Rodica Ţoldan, 

                    educatoarele grădiniţei, părinţi de la fiecare grupă.

  • 24 Ianuarie 2012 – Întâlnire metodică cu educatoarele şi reprezentantul părinţilor pe grădiniţă, în vederea susţinerii cursului pentru părinţi;

     Locaţia: Grădiniţa P.P. nr. 14, Arad, orele 11:00 – 12:00

Participanţi: d-na director al  grădiniţei P.P. nr. 14, Arad, Rodica Ţoldan,

                     educatorele grădiniţei, reprezentantul părinţilor pe grădiniţă;

  • 20 – 24 Februarie 2012 – Pregătirea suportului de curs pentru părinţi cu tema: “Meseria de părinte”
  • 12 Martie 2012 – Susţinerea cursului pentru părinţi cu tema “Meseria de părinte”

Locaţia: Grădiniţa P.P. nr. 14, Aad, orele 16:00 – 19:00

Participanţi: d-na director Rodica Ţoldan, 20 de părinţi din grădiniţă, d-şoara psiholog Diana Giurgiuţiu, d-na logoped Oana Pârnevan, formatorii cursului: prof. Doina Ţifrea, prof. Flavia Dărău;

  • 26 – 30 Martie 2012 – Elaborare de broşuri cu tema “Sfaturi pentru părinţi”;
  • 11 Aprilie 2012 – Susţinerea cursului pentru educatoare cu tema “ Curriculum integrat în învăţământul preşcolar”

Locaţia: Grădiniţa P.P.nr. 14, Arad, orele 16:00 – 19:00

Participanţi: d-na director, Rodica Ţoldan, educatoarele grădiniţei, formatorii cursului: prof. Doina Ţifrea, prof. Flavia Dărău;

  • 14 Mai 2012 – Colaborarea cu Gospodăria Comunală în vederea desfăşurării acţiunii “Curăţenie de primăvară”

Locaţia: Parcul copiilor, Arad, orele 10:00 – 12:00;

Participanţi: d-na director Rodica Ţoldan, 4 educatoare de la Grădiniţa P.P.nr. 14, Arad, reprezentanţi ai Gospodăririi Comunale, reprezentanţi mass-media, specialişti din domeniul protecţiei mediului, părinţi, 30 de copii din grădiniţă;

  • 1 Iunie 2012 – Parteneriat cu Centrul Şcolar de Incluziune, Arad, în vederea desfăşurării unui program artistic cu tema ”Sunt copil ca fiecare” şi a unor jocuri comune

Locaţia: Centrul Şcolar de Incluziune, Arad, orele 10:00 – 12:00

Participanţi: d-na director Rodica Ţoldan, 4 educatoare de la Grădiniţa P.P. nr. 14, Arad, părinţi, reprezentanţi mass-media, 20 de copii din grădiniţă;

  • 3 Iulie 2012 – Parteneriat cu Grădiniţa P.P. nr. 15, Arad în vederea desfăşurării unei excursii

Locaţia: Grădina Zoologică din Timişoara, orele 9:00 – 13:00

Participanţi: d-na director Rodica Ţoldan, d-na director Marinela Alecu, 8 educatoare, 15 copii de la Grădiniţa P.P.nr. 14, Arad , 15 copii de la Grădiniţa P.P. nr. 15, Arad, părinţi;

  • 19 Septembrie 2012 – Curs TIC pentru copii cu tema “Ajută-mă să pot singur!”, în vederea iniţierii în folosirea calculatorului şi a imprimantei;

Locaţia: Grădiniţa P.P. nr. 14, Arad, orele 10:00 – 12:00

Participanţi: 20 de copii din grădiniţă, d-l informatician Kolozsvari Csaba;

  • 25 Octombrie 2012 – Curs NLP pentru educatoare

Locaţia: Grădiniţa P.P. nr. 14, Arad, orle 16:00 – 19:00

Participanţi: d-na director Rodica Ţoldan, educatoarele, formatorul cursului, prof. Valeria Peştean;

  • 21 Noiembrie 2012 – Întâlnire cu educatoarele de la Grădiniţa P.P. nr. 14, Arad, şi preşedinţii comitetelor de părinţi, cu privire la activităţile de voluntariat;

Locaţia: Grădiniţa P.P. nr. 14, Arad, orele 16:00 – 18:00

Participanţi: d-na director Rodica Ţoldan, educatoarele grădiniţei, preşedinţii comitetelor de părinţi;

  • 3 – 7 Decembrie 2012 – Work-shop-uri cu tema “Daruri de Crăciun”

Locaţia: Grădiniţa P.P. nr. 14, Arad, orele 10:00 – 12:00

Participanţi: d-na director Rodica Ţoldan, educatorele grădiniţei, copii, părinţi, reprezentanţi mass-media;

  • 10 – 14 Decembrie Expoziţie cu vânzare a lucrărilor obţinute în cadrul work-shop-urilor, în vederea strângerii de fonduri pentru ajutorarea familiilor defavorizate;

Locaţia: Grădiniţa P.P. nr.14, Arad, orele 8:00 – 17:00 (zilnic)

Participanţi: d-na director Rodica Ţoldan, educatoare, părinţi, copii, reprezentanţi mass-media, reprezentanţi ISJ, CCD, reprezentanţi ai comunităţii locale;

 Apasaţi aici pentru a revenire la Strategii

Pentru eventualele intrebări sau comentarii, vă rugăm să le transmiteţi pe adresa de contact e-mail .
© Copyright 2010 Dumitrescu Mihai, Inc.  All rights reserved.