Apasaţi aici pentru a revenire la Strategii

STRATEGIA EDUCAÅ¢IONALÄ‚ LOCALÄ‚

PENTRU CENTRUL DE RESURSE DE LA NIVELUL

 GRÄ‚DINIÅ¢EI P.P. NR. 15 ARAD

 2011- 2015

 PREZENTARE SUCCINTÄ‚ A GRÄ‚DINIÅ¢EI P.P. NR. 15 ARAD,

 

 PLAN STRATEGIC

VIZIUNE , MISIUNE SI VALORILE ORGANIZAÅ¢IEI

A. VIZIUNEA

Intr-o societate in continua schimbare este nevoie din ce in ce mai mult de comunicare. Aceasta inseamna informare, documentare, schimb de idei, conceptii, experienta. Acest schimb este necesar evolutiei si deschiderii spre exterior a gradinitei , a unitatii scolare in general si se poate realiza doar in contextul unor parteneriate , diverse colaborari.

Astfel se urmareste initierea si intretinerea unor contacte cu familii a caror copii vor urma a fi integrati in colectivitate inca de la varsta de 2 ani.

 B. MISIUNEA

Activitatea cadrelor didactice implicate in acest proiect dar si a persoanelor si institutiilor colaboratoare este orientata spre oferirea unei palete de servicii ale caror beneficiari sunt parintii si copiii. Aceste servicii sunt:

1. Servicii de consiliere pentru parinti:

- Actiuni comune parinti-copii

   †Sa ne cunoastem mai bineâ€

- Actiuni cu parinti ai copiilor cu nevoi speciale

 â€Specialistul ne sfatuiesteâ€

2. Servicii de consiliere pentru copii:

- Traversarea experientei de separare de parinti

â€Despartiti , dar impreunaâ€

- Aparitia unui nou prieten: educatoarea

â€Prieteniâ€

 3. VALORILE ORGANIZATIEI:

Centrul promoveaza urmatoarele valori:

-        Eficienta

-        Calitate

-        Oportunitati egale

 II. ANALIZA ORGANIZATIEI

1. Cadrele specializate implicate, institutiile partenere:

Personalul care asigura derularea activitatilor in cadrul centrului de educatie timpurie este alcatuit din :

- Maliţa Mariana

- Åžandru Adriana

- Moisă Ioana

 Colaboratori sunt toate cadrele didactice din gradinita, profesori de limba engleza, profesor de gimnastica, logoped.

Resursele financiare si materiale sunt constituite din donatii si sponsorizari de la partenerii care sunt implicati in aceste activitati, respectiv din materialul didactic existent in salile de grupa si din dotarea centrului.

 2. Analiza  S.W.O.T.

Puncte forte : personal calificat, spatiu amenajat, aparatura performanta

Puncte slabe: lipsa resurselr financiare

Oportunitati: acces liber la diferite informatii

Pericole: dezinteres din parte parintilor

3. Analiza PEST

Politic: - autoritatile locale au o politica deschisa si pozitiva

-         sunt deschise la schimbare si chiar au initiative pentru schimbare

-         ISJ si CCD Arad prin strategia adoptata , sprijina dreptul la educatie al grupurilor dezavantajate si deci si a copiilor cu CES

Economic si social : - posibilitatea de informare si specializare a altor cadre didactice cu ultimele cunostinte din domeniu;

-         implicarea parintilor in procesul terapeutic si in diferite activitati organizate de centrul nostru

 Tehnologic : - centrul dispune de spatiul necesar pentru dotarea specifica;

III. TINTE STRATEGICE:

-        Dezvoltarea relatiilor comunitare si adaptarea formelor de colaborare Centru – Comunitate.

-        Creare de servicii integrate si alternative pentru educatie si interventie timpurie avand in vedere reforma educatiei timpurii .

-        Implicare educatoarelor in actiuni de cercetare pentru crearea de materiale informationale si instructiv - educative.

-        Punerea accentului pe intarirea performantei.

 IV. OBIECTIVE STRATEGICE:

Importanta influentei parintilor asupra comportamentului propriilor copii.

Cunoasterea din partea personalului centrului a tipurilor de serviciii existente in institutiile din comunitate.

Dezvoltarea unor serii de sesiuni de informare si consiliere de grup pe diferite teme, atat pentru parinti cat si pentru cadrele didactice.

 V. RESURSE NECESARE SI DEZVOLTAREA RELATIILOR COMUNITARE

 -        Identificarea unor solutii de auto finantare prin valorificarea resurselor locale;

-        Atragerea de fonduri locale (donatii, sponsorizari) pentru intretinerea activitatii centrului;

-        Extinderea ariei de cuprindere a resurselor umane locale (educatoare din alte unitati, parinti, medici, psihologi, logopezi, asistenti sociali) pentru desfasurarea activitatii centrului;

-        Colaborari cu ISJ, CCD alte centre, alte institutii la nivel local, judetean , interjudetean.

 Beneficiari identificati in urma analizei SWOT

-        Parinti

-        Copii

-        Cadre didactice

-        Membrii ai comunitatii

 Servicii oferite in urma analizei SWOT

-        Servicii de consiliere pentru parinti

-        Servicii de consiliere pentru copii

-        Servicii de perfectionare adresate cadrelor didactice

 Resurse umane:

-        Cadre didactice

-        Parinti

-        Copii

-        Psiholog, logoped

-        Bibliotecari ai Bibliotecii Judetene A.D. Xenopol

-        Preot

-        Medici

 Resurse materiale:

-        Laptop, Video proiector, Multifunctional, Camera video,

Resurse financiare:

-        Donatii

-        Sponsorizari

 Greutati intampinate:

-        Lipsa mijloacelor financiare care ingreuneaza realizarea materialelor publicitare

 VI. EVALUAREA

Prin intermediul chestionarelor , anchetei, discutiilor se asteapta urmatoarele rezultate:

-        Mai multi parinti, bunici implicati in educarea copiilor

-        Dezvolaterea capacitatii parintilor de a-si pregati copiii pentru integrarea in colectivitate

-        Ameliorarea trecerii copilului din familie in gradinita

  

VII. DETALII DE IMPLEMENTARE (IN CURRICULUM, RESURSE UMANE, RESURSE MATERIALE SI FINANCIARE SI IN SFERA RELATIILOR COMUNITARE)

 

Curriculum

Resurse umane

Resurse materiale si financiare

Relatii comunitare

Optiunea strategica/directia strategica 1:

Integrarea in curriculum a unor tehnici, metode, strategii elementare de continut

-inscrierea la cursuri de perfectionare pe diferite tematici

-continuarea studiilor

-realizarea unor instruiri formative pt. educatoarele care nu au beneficiat de un anumit curs de formare de catre cele formate deja.

-utilizarea dotarii centrului de resurse de la

gradinita in gazduirea unor actiuni cu caracter de formare.

-colaborarea cu CCD si cu alti furnizori de formare

-identificarea de colaboratori pt.perfectionarea pers.did auxiliar si nedidacic

Optiunea strategica/directia strategica 2:

1.Folosirea cunostintelor acumulate prin cursuri de formare continua in alegerea metodelor active si de grup in desfasurarea activitatilor

2. Lucrul cu grupuri mici pana la individualizare si respectarea ritmului propriu al fiecarui copil.

 

Initierea unor schimburi de experienta cu celelalte cadre didactice aflate in formare.

... unor metode mai putin cunoscute in gradinita; metode moderne- alternative.

-utilizarea dotarii centrului de resurse de la

gradinita in gazduirea unor actiuni educative pentru copii;

-achizitionare de noi materiale didactice;

- integrarea bazei de documentare.

-colaborarea cu CCD si cu alti furnizori de formare

-implicarea parintilor in organizarea unor activitati.

Optiunea strategica/directia strategica 3:

- creşterea atractivităţii activităţilor;

- prezenţa părinţilor la activităţile desfăşurate;

- armonizarea principiilor şi a aşteptărilor grădiniţei cu cele ale familiei.

- valorizarea efectelor formării (de la optiunea strategică I) şi a portofoliului de metode şi strategii (de la opt. strat. II ) în activităţile cu părinţii;

-parteneriate de lucru

-utilizarea dotarii centrului de resurse de la

gradinita in gazduirea unor actiuni cu caracter de formare

- colaborarea intre cadrele didactice, comunitatea locala si parinti;

- stimularea nivelului de implicare directă la părinÅ£ii din comunităţile defavorizate cu privire la importanÅ£a ÅŸi aspectele legate de creÅŸterea ÅŸi educarea copilului; 

 

A II.2.4  Elaborarea de strategii locale pentru educatie timpurie pentru fiecare centru de resurse

         OperaÅ£ionalizarea Å£intei strategice legate de dezvoltarea resurselor umane din cadrul strategiei

 
Obiectiv strategic

Activităţi

Resurse necesare

Termen orientativ

Indicatori

Surse de verificare

Importanta influentei parintilor asupra comportamentului propriilor copii.

 

Formarea cadrelor didactice din gradinite

care nu au participat la cursul de la Moneasa

Formatori

(laptop, retroproiector, flipchart

  • 10 cadre didactice
  • Dosar personal al cadrelor didactice
  • Elementele de portofoliu
  • Documentatia cursului

Cunoasterea din partea personalului centrului a tipurilor de serviciii existente in institutiile din comunitate.

 

Schimburi de experienta intre gradinitele din Arad

Cadrele didactice

  • prezenta cadrelor didactice
  • numarul si calitatea interventiilor
  • Dosarul comisiei metodice
  • Proiectul schimb de experienta
Work shop-uri cu tema …

Modalitati de recompensa a copiilor

Cadre didactice, parinti, psihologi

  • 4 modalitati de recompensar e a copiilor
  • Exersarea acestora
  • proces verbal  
  • fotografii
  • filmari
 ApasaÅ£i aici pentru a revenire la Strategii

Pentru eventualele intrebări sau comentarii, vă rugăm să le transmiteţi pe adresa de contact e-mail .
© Copyright 2010 Dumitrescu Mihai, Inc.  All rights reserved.