![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
STRATEGIA EDUCAŢIONALĂ LOCALĂ PENTRU CENTRUL DE RESURSE DE LA NIVELUL GRĂDINIŢEI P.P. NR. 15 ARAD 2011- 2015 PREZENTARE SUCCINTĂ A GRĂDINIŢEI P.P. NR. 15 ARAD,
PLAN STRATEGIC VIZIUNE , MISIUNE SI VALORILE ORGANIZAÅ¢IEI A. VIZIUNEA Intr-o societate in continua schimbare este nevoie din ce in ce mai mult de comunicare. Aceasta inseamna informare, documentare, schimb de idei, conceptii, experienta. Acest schimb este necesar evolutiei si deschiderii spre exterior a gradinitei , a unitatii scolare in general si se poate realiza doar in contextul unor parteneriate , diverse colaborari. Astfel se urmareste initierea si intretinerea unor contacte cu familii a caror copii vor urma a fi integrati in colectivitate inca de la varsta de 2 ani. B. MISIUNEA Activitatea cadrelor didactice implicate in acest proiect dar si a persoanelor si institutiilor colaboratoare este orientata spre oferirea unei palete de servicii ale caror beneficiari sunt parintii si copiii. Aceste servicii sunt: 1. Servicii de consiliere pentru parinti: - Actiuni comune parinti-copii †Sa ne cunoastem mai bine†- Actiuni cu parinti ai copiilor cu nevoi speciale â€Specialistul ne sfatuieste†2. Servicii de consiliere pentru copii: - Traversarea experientei de separare de parinti â€Despartiti , dar impreuna†- Aparitia unui nou prieten: educatoarea â€Prieteni†3. VALORILE ORGANIZATIEI: Centrul promoveaza urmatoarele valori: - Eficienta - Calitate - Oportunitati egale II. ANALIZA ORGANIZATIEI 1. Cadrele specializate implicate, institutiile partenere: Personalul care asigura derularea activitatilor in cadrul centrului de educatie timpurie este alcatuit din : - MaliÅ£a Mariana - Åžandru Adriana - Moisă Ioana Colaboratori sunt toate cadrele didactice din gradinita, profesori de limba engleza, profesor de gimnastica, logoped. Resursele financiare si materiale sunt constituite din donatii si sponsorizari de la partenerii care sunt implicati in aceste activitati, respectiv din materialul didactic existent in salile de grupa si din dotarea centrului. 2. Analiza S.W.O.T. Puncte forte : personal calificat, spatiu amenajat, aparatura performanta Puncte slabe: lipsa resurselr financiare Oportunitati: acces liber la diferite informatii Pericole: dezinteres din parte parintilor 3. Analiza PEST Politic: - autoritatile locale au o politica deschisa si pozitiva - sunt deschise la schimbare si chiar au initiative pentru schimbare - ISJ si CCD Arad prin strategia adoptata , sprijina dreptul la educatie al grupurilor dezavantajate si deci si a copiilor cu CES Economic si social : - posibilitatea de informare si specializare a altor cadre didactice cu ultimele cunostinte din domeniu; - implicarea parintilor in procesul terapeutic si in diferite activitati organizate de centrul nostru Tehnologic : - centrul dispune de spatiul necesar pentru dotarea specifica; III. TINTE STRATEGICE: - Dezvoltarea relatiilor comunitare si adaptarea formelor de colaborare Centru – Comunitate. - Creare de servicii integrate si alternative pentru educatie si interventie timpurie avand in vedere reforma educatiei timpurii . - Implicare educatoarelor in actiuni de cercetare pentru crearea de materiale informationale si instructiv - educative. - Punerea accentului pe intarirea performantei. IV. OBIECTIVE STRATEGICE: Importanta influentei parintilor asupra comportamentului propriilor copii. Cunoasterea din partea personalului centrului a tipurilor de serviciii existente in institutiile din comunitate. Dezvoltarea unor serii de sesiuni de informare si consiliere de grup pe diferite teme, atat pentru parinti cat si pentru cadrele didactice. V. RESURSE NECESARE SI DEZVOLTAREA RELATIILOR COMUNITARE - Identificarea unor solutii de auto finantare prin valorificarea resurselor locale; - Atragerea de fonduri locale (donatii, sponsorizari) pentru intretinerea activitatii centrului; - Extinderea ariei de cuprindere a resurselor umane locale (educatoare din alte unitati, parinti, medici, psihologi, logopezi, asistenti sociali) pentru desfasurarea activitatii centrului; - Colaborari cu ISJ, CCD alte centre, alte institutii la nivel local, judetean , interjudetean. Beneficiari identificati in urma analizei SWOT - Parinti - Copii - Cadre didactice - Membrii ai comunitatii Servicii oferite in urma analizei SWOT - Servicii de consiliere pentru parinti - Servicii de consiliere pentru copii - Servicii de perfectionare adresate cadrelor didactice Resurse umane: - Cadre didactice - Parinti - Copii - Psiholog, logoped - Bibliotecari ai Bibliotecii Judetene A.D. Xenopol - Preot - Medici Resurse materiale: - Laptop, Video proiector, Multifunctional, Camera video, Resurse financiare: - Donatii - Sponsorizari Greutati intampinate: - Lipsa mijloacelor financiare care ingreuneaza realizarea materialelor publicitare VI. EVALUAREA Prin intermediul chestionarelor , anchetei, discutiilor se asteapta urmatoarele rezultate: - Mai multi parinti, bunici implicati in educarea copiilor - Dezvolaterea capacitatii parintilor de a-si pregati copiii pentru integrarea in colectivitate - Ameliorarea trecerii copilului din familie in gradinita
VII. DETALII DE IMPLEMENTARE (IN CURRICULUM, RESURSE UMANE, RESURSE MATERIALE SI FINANCIARE SI IN SFERA RELATIILOR COMUNITARE)
A II.2.4 Elaborarea de strategii locale pentru educatie timpurie pentru fiecare centru de resurse Operaţionalizarea ţintei strategice legate de dezvoltarea resurselor umane din cadrul strategiei
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pentru eventualele intrebări sau comentarii, vă rugăm să le transmiteţi pe adresa de contact e-mail . |