![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||
STRATEGIA EDUCAŢIONALĂ LOCALĂ PENTRU CENTRUL DE RESURSE DE LA NIVELUL GRĂDINIŢEI P.P. SEBIŞ 2011- 2015 Prezentarea grădiniţei Imaginea a ceea ce poate fi un învăţământ european bazat pe cunoaşterea prin compararea sistemelor educaţionale
preşcolare din România şi Europa centrate pe efectele pozitive a ceea ce este bun, a ridicării standardului grădiniţei în dorinţa de a aborda noi strategii care să îmbunătăţească sistemul educaţional este deviza
grădiniţei noastre. Gradinita PP Sebis este situata intr-o zona teritoriala care are acces la serviciile oferite de comunitate,aproape de centrul orasului,unde se poate ajunge cu usurinta. Cladirea gradinitei are un istoric bogat ea gazduind din anul 1925 Scoala primara cu VII clase din Sebiş iar mai tarziu ,din anul 1959, Şcoala medie din Sebiş, prima institutie de acest fel de pe cursul mijlociu al Crişului Alb. Abia din anul 1970 cladirea este destinata invatamantului preşcolar, gradiniţă cu program prelungit (trei grupe de copii) păstrându-se în acest format pâna astăzi. Neavănd personalitate juridicar, Gradiniţa PP, apartine de Grupul Şcolar Industrial Sebiş. Desi a fost renovata partial in anul 2006, cladirea inca isi păstrează farmecul amintindu-ne de vechea scoală cu săli mari si luminoase,ferestre din lemn inalte si arcuite sub forma de boltă .Vechiul si noul se impletesc surprinzator aici căci printr-un bun management unitatea a fost dotata cu mobilier nou si aparatura de ultima generatie, grupuri sanitare si bucatarie moderna. De asemenea, locatia are asigurate servicii curente de telefonie si internet. Gradiniţa noastra gazduieste Centrul de resurse pentru educatie si dezvoltare (CRED) a cărui activitate vine in sprijinul copiilor cu vârste cuprinse intre 0-7 ani si a tuturor categoriilor de adulţi care participă la educarea, protectia si îngrijirea lor. Apreciem ca pozitiv faptul ca, gradinita dispune de spatiu individualizat ,special amenajat care sa permita derularea activitatilor CRED si a viitorului centru de resurse fara a perturba activitatea gradinitei si fara a aduce prejudicii in aplicarea normelor igienico - sanitare. Grădiniţa noastra are in desfăurare parteneriate cu diverse instituţii:
Am participat la diferite concursuri si i simpozioane nationale si internationale:
In cadrul unitatii se organizează cursuri de educatie parentala ,,Educati asa! ,,conduse de instructorii de parinti din unitate( educatoarele).
Analiza factorilor interesaţi
Analiza PEST o Factori politici: · Primăria şi Consiliul local Sebiş beneficiază de sprijin politic din partea autorităţilor judeţene ceea ce este benefic pentru dezvoltarea oraşului. · Exista o buna relatie de colaborare intre Gradinita PP Sebis si Autoritatile locale. o Factori economici: · Lipsa locurilor de muncă, rata şomajului ridicată; · Sursa principală de venit – agricultura de subzistenţă · Slbă activitate industrială reprezentată de câteva fabrici de pielărie ( cu tradiaţie ), o fabrică de încălţăminte şi mici ateliere de tâmplărie o Factori sociali: · Nivelul de trai al locuitorilor oraşului Sebiş este mediu, puţine cazuri de persoane asistate social (în rândul populaţiei de etnie rommă) o Factori tehnologici: · Aproape toţi locuitorii oraşului Sebiş beneficiază de servicii curente de apă, canaliare, curent electric, telefonie, internet, televiziune. · Majoritatea copiilor din grădiniţa noastră au acasă calculator şi internet. · Gradinita noastra este dotata cu aparatura electronica performanta si beneficiaza de servicii curente de internet,telefonie ,cablu. Misiunea§ Initierea de programe socio-educative si consiliere care sa se adreseze atat copiilor cat si parintilor acestora;§ Realizarea unor cursuri de formare a cadrelor didactice si orice alte activitati de pregatire si informare in domeniul invatarii si comunicarii prin joc (seminarii, work shop-uri, conferinte, etc);§ Promovarea voluntariatului in randul tinerilor si adultilor ca forma de participare activa la viata comunitatii;§ Organizarea de evenimente socio-culturale si artistice in spatii publice sau private, conventionale si neconventionale;§ Realizarea de publicatii, brosuri si alte lucrari in stransa legatura cu obiectul de activitate centrului de resurse, ce vor fi difuzate in tara si in strainatate;§ Imbunătăţirea nivelului calităţii educaţiei preşcolare prin perfecţionarea cadrelor didactice şi asigurarea unor materiale didactice corespunzătoareOpţiunea strategică / direcţia strategică 1. Derularea împreună cu părinţii şi cu alţi membrii ai comunităţii a unor activităţi prin care sa dezvoltăm competenţe parentale: cunoştinţe, abilităţi, aptitudini, noţiuni, conduite-tip, proceduri standard, tipuri de raţionamente, pe care părinţii le pot pune în aplicare în educaţia copiilor lor. Curriculum:Programe de formare Obiective: - Crearea unui mediu formal în care părinţii să-şi consolideze competenţele parentale, să-şi extindă informaţiile despre copil şi să înţeleagă nevoile de educaţie şi dezvoltare ale acestuia; - Promovarea bunăstării fizice şi psihice a copiilor, prin programe de educaţie parentală desfăşurate cu diverse grupuri, pe teme de interes major pentru părinţi, precum: sănătate fizică, sănătate mintală, alimentaţie sănătoasă, dezvoltare optimă în diferite domenii de dezvoltare( fizic, cognitiv, socio-emoţional, al limbajului şi al atitudinii şi capacităţilor de învăţare). Repere de timp Planul strategic al centrului de resurse este gândit pentru perioada 2011 – 2014 fiind considerată perioada optimă pentru realizarea obiectivelor strategice proiectate. Etapele planului strategic: 1. Pregătire/organizare –În această etapă sunt cuprinse: - realizarea promovării centrului de resurse prin intermediul: afişe în grădiniţele din oraş, flayere, buletine de informare, pliante, presa locală. - realizarea înscrierilor la cursurile de educaţie parentală: telefonic, electronic, prin mail. - planificarea activităţilor : se vor selecta temele, subiectele pe care personalul centrului de resurse are competenţe să le desfăşoare precum şi activităţile propriu-zise. 2. Implementare – reprezintă faza de punere în aplicare a proiectului. Ea necesită un sprijin continuu din partea echipei centrului de resurse prin susţinerea implicării tuturor partenerilor locali şi menţinerea interesului pentru acţiune şi eforturile făcute. În această etapă se derulează activităţile care vor fi cuprinse în planul operaţional pentru fiecare an. Acestea vor avea o tematică diversificată pe domeniile: îngrijirii şi sănătăţii, dezvoltării copilului şi al educaţiei, protecţiei copilului. Activităţile desfăşurate vor îmbrăca forma unor: mese rotunde, activităţi interactive, prezentări Power Point, vizionări de filme educative pentru părinţi, dezbateri pe teme de interes general privind educaţia parentală, chestionare, activităţi practice pentru părinţi, activităţi demonstrative, organizarea unor întâlniri cu personalităţi din domeniul medical, educativ etc., organizarea voluntariatului. 3. Evaluare – este pe de o parte gândită ca evaluare curentă/permanentă a fiecărei activităţi desfăşurate şi acest lucru se va realiza pe baza unor chestionare şi “inventare de învăţare” şi evaluarea internă/autoevaluarea la intervale de timp care se vor stabili anterior. Rezultatele evaluărilor interne şi a evaluărilor externe vor fi făcute publice pe pagina www.gradinitappsebis.ro pe care intenţionăm să o iniţiem. Resursele necesare: Resurse umane:
Pentru eficientizarea activităţilor se vor încheia protocoale de colaborare/parteneriat cu instituţiile implicate, cu voluntarii. Resurse materiale:
Opţiunea strategică / direcţia strategică 2. Implicarea părinţilor şi a altor membri din cadrul comunităţii în actul educaţional prin activitati de voluntariat pentru creearea şi amenajarea unor spaţii verzi în curtea şi in jurul grădiniţei. Obiective: -Dezvoltarea culturii voluntariatului în comunitate, la un nivel care va permite formarea unei mase critice de voluntari tineri care să aibă iniţiativa şi să îi mobilizeze pe cei din jurul lor să se implice în rezolvarea problemelor locale: sociale, de mediu, culturale etc. - Dezvoltarea sentimentului de dragoste faţă de natura;Asimilarea unor valori ecologice si modele de comportament de protejare si conservare a mediului inconjurator, alaturi de educatori, parinti, voluntari din comunitate Resurse umane: (echipa de voluntari) părinţi, alţi membri ai comunităţii, copii, reprezentanţi ai Ocolului Silvic Sebiş-Moneasa. Resurse materiale: unelte pentru gradinărit, arbuşti ornamentali, pomi fructiferi (puieţi), plante decorative etc. Relaţii comunitare: - Proiect de parteneriat între Centrul de resurse şi Ocolul Silvic Sebiş-Moneasa. - Proiect de parteneriat între Centrul de resurse şi Primăria Sebiş Etapele planului strategic: 1.Pregătire/organizare: În această etapă sunt cuprinse: -mediatizarea centrului de resurse -formarea echipei de voluntari 2. Implementare – În această etapă se derulează activităţile care vor fi cuprinse în planul operaţional pentru fiecare an. Acestea vor avea ca tematică îngrijirea şi protejarea mediului. Activităţile desfasurate vor imbraca forma unor dezbateri pe teme de ecologie, activitati practice de plantare de copaci,amenajare de spatii verzi,reciclare deseuri, concursuri,organizarea voluntariatului ,excursii in natura etc. 3.Evaluare – este pe de o parte gândită ca evaluare curentă/permanentă a fiecărei activităţi desfăşurate şi acest lucru se va realiza pe baza unor chestionare şi “inventare de învăţare” şi evaluarea internă/autoevaluarea la intervale de timp care se vor stabili anterior. Rezultatele evaluărilor interne şi a evaluărilor externe vor fi făcute publice pe pagina www.gradinitappsebis.ro pe care intenţionăm să o iniţiem.Opţiunea strategică / direcţia strategică 3. Imbunătăţirea nivelului calităţii educaţiei preşcolare prin perfecţionarea cadrelor didactice şi asigurarea unor materiale didactice corespunzătoare . Curriculum: Activitati de formare continua a cadrelor didactice din gradinitele cuprinse in zona Sebis.Resurse umane: Formatori, cadre didactice din invatamantul prescolar,pshiolog,Resurse materiale: -Plasarea corespunzătoare a echipamentelor într-o sală destinată special centrului de resurse;-Locaţia aleasă are asigurate servicii curente, telefonie şi Internet.Multifuncţional Cannon , Videoproiector, Ecran de proiecţie ,Flipchart Telefon-fax , Imprimantă Relaţii comunitare:Parteneriat între Centrul de resurse şi Primăria Sebiş,Casa Corpului Didactic-Arad,Obiective : -Derularea unor programe si activitati de formare a 10 educatoare de la gradinitele din sebis in domeniul invatarii si comunicarii prin joc, consilierii parentale,voluntariatului,-Infiintarea unei mini ludoteci (o biblioteca de jocuri) spatiu accesibil copiilor si parintilor Activitati: Se vor derula activitati de formare sub forma unor cursuri ,schimburi de experienta,workshopuri,dezbateri in cadrul comisiilor metodice,a cercurilor pedagogice,intalniri tematice etc.Repere de timpPlanul strategic al centrului de resurse este gândit pentru perioada 2011 – 2014 fiind considerată perioada optimă pentru realizarea obiectivelor strategice proiectate.Apasaţi aici pentru a revenire la Strategii |
||||||||||||||||||||||
Pentru eventualele intrebări sau comentarii, vă rugăm să le transmiteţi pe adresa de contact e-mail . |