STRATEGIA EDUCAÅ¢IONALÄ‚ LOCALÄ‚
PENTRU CENTRUL DE RESURSE DE LA NIVELUL
GRĂDINIŢEI P.P. NR. 2 SÂNTANA
2011- 2015
MISIUNEA
CENTRULUI DE RESURSE DE EDUCAÅ¢IE TIMPURIE
DE LA GRĂDINIŢA PP nr.2 SÂNTANA
Grădiniţa asigură coerenţa activităţii educative începute în familie. Totodată, ea reprezintă o a doua familie a copilului,
unde el îşi petrece mai multe ore pe zi, într-o ambianţă bine organizată care îl încurajează să exploreze, să aibă iniţiativă şi să creeze.
Raţiunea de fi a Centrului de educaţie timpurie, derivă din nevoile de educaţie naţionale şi locale, oferind servicii de educaţie timpurie
copiilor preşcolari, tuturor educatoarelor din zona Sântana şi părinţilor.
Centrul va avea uşile deschise pentru toţi cei care au nevoie de educaţie în vederea unei convieţuiri armonioase.
1. Prezentarea succintă a grădiniţei, respectiv a viitorului centru de resurse:
Grădiniţa PP 2 Sântana se află în oraşul Sântana, cartier
Comlăuş. Aici se valorifică tradiţiile şi obiceiurile existente, dar se asigură şi pătrunderea noului în ritm rapid.
În anul şcolar 2010-2011, au fost cuprinşi un număr de 180 de preşcolari în 8 grupe
( 6 cu program normal şi 2 cu program prelungit ). Grădiniţa dispune de săli de grupă dotate corespunzător, cu mobilier nou, de două dormitoare, sală de mese, bucătărie, cabinet medical, de un modern Centru de Resurse
pentru Educaţie şi Dezvoltare (CRED), dotat cu mobilier şi aparatură nouă, dispune de o bibliotecă cu peste 500 de carţi pentru copii şi specialitate, de birouri de administrative. De educaţia copiilor se ocupă 10
educatoare titulare, calificate, cu studii superioare şi grade didactice, permanent preocupate de faomarea profesională.
Din anul 1998, Grădiniţa PP nr. 2 Sântana este centru de zonă pentru celelalte grădiniţe din zona Sântana.
2. Diagnoza mediului intern şi extern în care funcţionează (şi va funcţiona) grădiniţa şi centrul de resurse de educaţie timpurie
Comunitatea locală în care funcţionează grădiniţa (şi va funcţiona) centrul de resurse este caracterizată prin familii tinere, unele mame fiind chiar minore (16-17 ani), cu pregătire
şcolară superioară , medie sau submedie, cu stare materială bună, modestă şi precară.
Nivelul de instruire al familiilor, lipsa timpului fiyic pe care îl petrec cu copiii lor, impune şi educarea lor în ceea ce priveşte educaţia
timpirie în acest centru de resurse.
O parte din preşcolari, provin din familii dezorganizate sau plecaţi în străinătate, rămaşi în grija bunicilor sau a rudelor şi
preşcolari care provin din mediu instituţionalizat (case de tip familial).
Foarte important de menţionat este faptul că sunt tot mai multe solicitări de înscriere din partea părinţilor a copiilor în vârstă de 2 ani,
lucru care vine în întâmpinarea noii L.E.I. care permite coborârea la acest nivel, de funcţionare a grădiniţelor cu grupe de educaţie timpurie , de 2-3 ani. Implicit, acest lucru presupune educarea în acest a
educatoarelor, a personalului de îngrijire şi a părinţilor.
Resursele umane ale grădiniţei permit ecest lucru, dispunem de toate capacităţile necesare, grădiniţa având o locaţie nouă, la standarde europene.
Imaginea grădiniţei este foarte bună la nivel local şi judeţean (ISJ Arad).
Ca politică economică, ne propunem noi modalităţi de atragere a resurselor bugetare. Vom iniţia proiecte proprii pentru îmbunătăţirea
sistemului educaţional din grădiniţă şi vom încheia parteneriate cu alte instituţii.
ANALIZA SWOT
PUNCTE TARI
|
PUNCTE SLABE
|
- cadre didactice interesate de propria formare continuă;
- existenţa unui colectiv de educatoare în grădiniţă, relativ mare(10);calificat, cu studii superioare;
- existenţa unui centru CRED în grădiniţă;
- o foarte bună dotare cu material didactic auxiliar (cărţi, planşe, jocuri, jucării etc.);
- existenţa echipamentului tehnic necesar:2copiatoare, videoproiector, flipchart, aparat foto, telefon, fax, TV, video;
- oferta educaţională variată;
- grupe cu program normal(5) ÅŸi program prelungit (2);
- locaţie şi mobilier nou, la standarde europene;
- parteneriate în derulare cu alte instituţii;
- o bună colaborare cu autorităţile locale şi celelalte instituţii din comunitate;
|
-pierderea personalităţii juridice ca urmare a solicitării comunităţii locale şi trecerea în subordinea Şcolii generale nr. 2 Sântana;
-provenienţa unui număr mare de copii rromi, ai căror părinţi sunt plecaţi în străinătate, cu posibilităţi materiale precare;
-existenţa la unele cadre didactice a unei automulţumiri ce duce la plafonare şi la rezultate educative mediocre;
|
OPORTUNITĂŢI
|
AMENINŢĂRI
|
-cuprinderea unui număr cât mai mare de preşcolari la nivel de oraş;
-prevenirea eÅŸecului ÅŸcolar;
-oferirea de servicii de educaţie timpurie pentru copii, părinţi şi cadre didactice din oraş şi zonă;
-sprijin şi finanţare din partea autorităţilor locale;
|
-scăderea interesului unor părinţi pentru educaţia copiilor, urmare posibilităţilor financiare precare;
-desfiinţarea unor grupe, urmare aplicării L.E.I. prin plecarea copiilor de 6 ani la şcoală;
-scăderea natalităţii în comunitate;
-migrarea familiilor din comunitate, în altă ţară;
|
ANALIZA PEST
(Mediul extern)
FACTORI POLITICI
|
FACTORI ECONOMICI
|
- politica locală a oraşuui Sântana, este aceea de a sprijini şi facilita educaţia timpurie la nivelul grădiniţelor din oraş prin crearea de grupe cu
program prelungit şi a unei locaţii noi la Grădiniţa PP 2 Sântana;
- activitatea de lobby pentru educaţie timpurie bună;
- legislaţia muncii;
|
- autorităţile locale sunt interesate de dezvoltarea economiei la nivel de oraş, atrăgând investitori pentru crearea unor noi locuri de muncă pe
lângă cele existente, pentru creşterea indicilor economiei locali şi implicit bunăstarea locuitorilor din oraş;
- venitul disponibil familiei mic, ceea ce determină întoarcerea tinerelor mame la locul de muncă după cei doi ani , îngrijire copil;
- o rată a inflaţiei relativ mare;
|
FACTORI SOCIALI
|
FACTORI TEHNOLOGICI
|
- solicitările tot mai mari din partea părinţilor, de a-şi înscrie copiii, de la cele mai fragede vârste (2 ani) la grădiniţa PP 2 Sântana, urmare
serviciilor de înalt profesionalism al personalului didactic din unitate, astfel părinţii putând presta diferite profesii;
- rata natalităţii în uşoară creştere în oraş;
- atitudinea pozitivă a membrilor comunităţii, faţă de muncă;
- interesul crescut al părinţilor pentru nivelul educaţional al copiilor;
|
- locaţia şi baza materială a grădiniţei care favorizează oferirea unor servicii de ducaţie timpurie, de calitate:centrul de resurse de educare şi dezvoltare (CRED), telefon,
fax, xerox, TV,video, videoproiector, flipchart, etc., cărţi, jocuri, jucării;
-încadrarea grădiniţei (a centrului de educaţie timpurie) cu personal calificat, titular, stabilit în localitate;
- nivelul pregătirii personalului (toate cele 10 educatoare au studii superioare de specialitate şi grade didactice corespunzătoare vechimii);
|
STRATEGIA EDUCAÅ¢IONALÄ‚
OBIECTIV STRATEGIC
|
ACTIVITĂŢI
|
TERMEN
|
RESURSE MATERIALE
|
RESURSE UMANE
|
RESURSE FINANCIARE
|
Realizarea conexiunii la internet a Centrului de educaţie timpurie din grădiniţă
|
- comunicarea în scris a cererii către directorul unităţii
|
octombrie-noiembrie
|
-hârtie xerox
|
-directorul unităţii
-echipa de implementare a strategiilor
|
- sumă alocată din bugetul grădiniţei
|
Continuarea formării cadrelor didactice din grădiniţă şi zona Sântana
|
-formare în cadrul Comisiei metodice;
-formare în cadrul Cercului pedagogic;
-întâlniri follow-up;
-workshopuri.
|
-una pe lună
-ianuarie-mai 2012
-oct.-noiemb.2011
- septmbrie
-octombrie
-noiembrie
|
- hârie xerox
- cărţi de psihologie
- xerox
-toner
- flipchart
- videoproiector
|
- 10 educatoare din grădiniţă
- 36 de educatoare din zona Sântana
- formatori
- psiholog, logoped, medic
|
- sumă alocată din bugetul grădiniţei
|
Formarea părinţilor privind dezvoltarea abilităţilor parentale
|
-Ce înseamnă să fii părinte?
-Colaborarea familie-grădiniţă.
-Cum acţionez dacă am un copil hiperactiv?
-Calculatorul- prieten sau duÅŸman?
-Câte ore poate sta copilul meu în faţa TV?
-În curând voi fi părinte!
|
-noiembrie 2011
-decembrie 2011
-februarie 2012
-martie 2012
-aprilie 2012
-mai 2012
|
- hârie xerox
- cărţi de psihologie
- xerox
-toner
- flipchart
- videoproiector
|
- medic
- psiholog
- părinţi
- educatoare
|
- sponsorizare de la părinţi
|
Apasaţi aici pentru a revenire la Strategii
|