Apasaţi aici pentru a revenire la Strategii

STRATEGIA EDUCAÅ¢IONALÄ‚ LOCALÄ‚

PENTRU CENTRUL DE RESURSE DE LA NIVELUL

 GRÄ‚DINIÅ¢EI P.P. NR. 2 SÂNTANA

 2011- 2015

 

MISIUNEA

CENTRULUI DE RESURSE DE EDUCAÅ¢IE TIMPURIE

 DE LA GRÄ‚DINIÅ¢A PP nr.2 SÂNTANA

          GrădiniÅ£a asigură coerenÅ£a activităţii educative începute în familie. Totodată, ea reprezintă o a doua familie a copilului, unde el îşi petrece mai multe ore pe zi, într-o ambianţă bine organizată care îl încurajează să exploreze, să aibă iniÅ£iativă ÅŸi să creeze.

         RaÅ£iunea de fi a Centrului de educaÅ£ie timpurie, derivă din nevoile de educaÅ£ie naÅ£ionale ÅŸi locale, oferind servicii de educaÅ£ie timpurie copiilor preÅŸcolari, tuturor educatoarelor din zona Sântana ÅŸi părinÅ£ilor.

         Centrul va avea uÅŸile deschise pentru toÅ£i cei care au nevoie de educaÅ£ie în vederea unei convieÅ£uiri armonioase.

1.     Prezentarea succintă a grădiniÅ£ei, respectiv a viitorului centru de resurse:

Grădiniţa PP 2 Sântana se află în oraşul Sântana, cartier

Comlăuş. Aici se valorifică tradiţiile şi obiceiurile existente, dar se asigură şi pătrunderea noului în ritm rapid.

                   ÃŽn anul ÅŸcolar 2010-2011, au fost cuprinÅŸi un număr de 180 de preÅŸcolari în 8 grupe ( 6 cu program normal ÅŸi 2 cu program prelungit ). GrădiniÅ£a dispune de săli de grupă dotate corespunzător, cu mobilier nou, de două dormitoare, sală de mese, bucătărie, cabinet medical, de un modern Centru de Resurse pentru EducaÅ£ie ÅŸi Dezvoltare (CRED), dotat cu mobilier ÅŸi aparatură nouă, dispune de o bibliotecă cu peste 500 de carÅ£i pentru copii ÅŸi specialitate, de birouri de administrative. De educaÅ£ia copiilor se ocupă 10 educatoare titulare, calificate, cu studii superioare ÅŸi grade didactice, permanent preocupate de faomarea profesională.

Din anul 1998, Grădiniţa PP nr. 2 Sântana este centru de zonă pentru celelalte grădiniţe din zona Sântana.

2.     Diagnoza mediului intern ÅŸi extern în care funcÅ£ionează (ÅŸi va funcÅ£iona) grădiniÅ£a ÅŸi centrul de resurse de educaÅ£ie timpurie

Comunitatea locală în care funcţionează grădiniţa (şi va funcţiona) centrul de resurse este caracterizată prin familii tinere, unele mame fiind chiar minore (16-17 ani), cu pregătire şcolară superioară , medie sau submedie, cu stare materială bună, modestă şi precară.

         Nivelul de instruire al familiilor, lipsa timpului fiyic pe care îl petrec cu copiii lor, impune ÅŸi educarea lor în ceea ce priveÅŸte educaÅ£ia timpirie în acest centru de resurse.

         O parte din preÅŸcolari, provin din familii dezorganizate sau plecaÅ£i în străinătate, rămaÅŸi în grija bunicilor sau a rudelor  ÅŸi preÅŸcolari care provin din mediu instituÅ£ionalizat (case de tip familial).

         Foarte important de menÅ£ionat este faptul că sunt tot mai multe solicitări de înscriere din partea părinÅ£ilor a copiilor în vârstă de 2 ani, lucru care vine în întâmpinarea noii L.E.I. care permite coborârea la acest nivel, de funcÅ£ionare a grădiniÅ£elor cu grupe de educaÅ£ie timpurie , de 2-3 ani. Implicit, acest lucru presupune educarea în acest a educatoarelor, a personalului de îngrijire ÅŸi a părinÅ£ilor.

         Resursele umane ale grădiniÅ£ei permit ecest lucru, dispunem de toate capacităţile necesare, grădiniÅ£a având o locaÅ£ie nouă, la standarde europene.

Imaginea grădiniţei este foarte bună la nivel local şi judeţean (ISJ Arad).

         Ca politică economică, ne propunem noi modalităţi de atragere a resurselor bugetare. Vom iniÅ£ia proiecte proprii pentru îmbunătăţirea sistemului educaÅ£ional din grădiniţă ÅŸi vom încheia parteneriate cu alte instituÅ£ii.

ANALIZA SWOT

PUNCTE TARI

PUNCTE SLABE

-         cadre didactice interesate de propria formare continuă;

-         existenÅ£a unui colectiv de educatoare în grădiniţă, relativ mare(10);calificat, cu studii superioare;

-         existenÅ£a unui centru CRED în grădiniţă;

-         o foarte bună dotare cu material didactic auxiliar (cărÅ£i, planÅŸe, jocuri, jucării etc.);

-        existenÅ£a echipamentului tehnic necesar:2copiatoare, videoproiector, flipchart, aparat foto, telefon, fax, TV, video;

-         oferta educaÅ£ională variată;

-         grupe cu program normal(5) ÅŸi program prelungit (2);

-         locaÅ£ie ÅŸi mobilier nou, la standarde europene;

-         parteneriate în derulare cu alte instituÅ£ii;

-         o bună colaborare cu autorităţile locale ÅŸi celelalte instituÅ£ii din comunitate;

-pierderea personalităţii juridice ca urmare a solicitării comunităţii locale şi trecerea în subordinea Şcolii generale nr. 2 Sântana;

-provenienţa unui număr mare de copii rromi, ai căror părinţi sunt plecaţi în străinătate, cu posibilităţi materiale precare;

-existenţa la unele cadre didactice a unei automulţumiri ce duce la plafonare şi la rezultate educative mediocre;

OPORTUNITĂŢI

AMENINŢĂRI

-cuprinderea unui număr cât mai mare de preşcolari la nivel de oraş;

-prevenirea eÅŸecului ÅŸcolar;

-oferirea de servicii de educaţie timpurie pentru copii, părinţi şi cadre didactice din oraş şi zonă;

-sprijin şi finanţare din partea autorităţilor locale;

-scăderea interesului unor părinţi pentru educaţia copiilor, urmare posibilităţilor financiare precare;

-desfiinţarea unor grupe, urmare aplicării L.E.I. prin plecarea copiilor de 6 ani la şcoală;

-scăderea natalităţii în comunitate;

-migrarea familiilor din comunitate, în altă ţară;

ANALIZA PEST

(Mediul extern)

FACTORI  POLITICI

FACTORI  ECONOMICI

-         politica locală a oraÅŸuui Sântana, este aceea de a sprijini ÅŸi facilita educaÅ£ia timpurie la nivelul grădiniÅ£elor din oraÅŸ prin crearea de grupe cu program prelungit ÅŸi a unei locaÅ£ii noi la GrădiniÅ£a PP 2 Sântana;

-         activitatea de lobby pentru educaÅ£ie timpurie bună;

-         legislaÅ£ia muncii;

 

-         autorităţile locale sunt interesate de dezvoltarea economiei la nivel de oraÅŸ, atrăgând investitori  pentru crearea unor noi locuri de muncă pe lângă cele existente, pentru creÅŸterea indicilor economiei locali ÅŸi implicit bunăstarea locuitorilor din oraÅŸ;

-         venitul disponibil familiei mic, ceea ce determină întoarcerea tinerelor mame la locul de muncă după cei doi ani , îngrijire copil;

-         o rată a inflaÅ£iei relativ mare;

FACTORI SOCIALI

FACTORI TEHNOLOGICI

-         solicitările tot mai mari din partea părinÅ£ilor, de a-ÅŸi înscrie copiii, de la cele mai fragede vârste (2 ani) la grădiniÅ£a PP 2 Sântana, urmare serviciilor de înalt  profesionalism al personalului didactic din unitate, astfel părinÅ£ii putând presta diferite profesii;

-         rata natalităţii în uÅŸoară creÅŸtere în oraÅŸ;

-         atitudinea pozitivă a membrilor comunităţii, faţă de muncă;

-         interesul crescut al părinÅ£ilor pentru nivelul educaÅ£ional al copiilor;

- locaÅ£ia ÅŸi baza materială a grădiniÅ£ei      care favorizează oferirea unor servicii de ducaÅ£ie timpurie, de calitate:centrul de resurse de educare ÅŸi dezvoltare (CRED), telefon, fax, xerox, TV,video, videoproiector, flipchart, etc., cărÅ£i, jocuri, jucării;

-încadrarea grădiniÅ£ei  (a centrului de educaÅ£ie timpurie) cu personal calificat, titular, stabilit în localitate;

- nivelul pregătirii personalului (toate cele 10 educatoare au studii superioare de specialitate şi grade didactice corespunzătoare vechimii);

STRATEGIA EDUCAÅ¢IONALÄ‚

 

OBIECTIV STRATEGIC

ACTIVITĂŢI

TERMEN

RESURSE MATERIALE

RESURSE UMANE

RESURSE FINANCIARE

Realizarea conexiunii la internet a Centrului de educaţie timpurie din grădiniţă

- comunicarea în scris a cererii către directorul unităţii

octombrie-noiembrie

-hârtie xerox

-directorul unităţii

-echipa de implementare a strategiilor

- sumă alocată din bugetul grădiniţei

Continuarea formării cadrelor didactice din grădiniţă şi zona Sântana

-formare în cadrul Comisiei metodice;

-formare în cadrul Cercului pedagogic;

 

-întâlniri follow-up;

 

-workshopuri.

-una pe lună

 

 

-ianuarie-mai 2012

 

 

-oct.-noiemb.2011

 

- septmbrie

-octombrie

-noiembrie

- hârie xerox

- cărţi de psihologie

- xerox

-toner

- flipchart

- videoproiector

- 10 educatoare din grădiniţă

- 36 de educatoare din zona Sântana

- formatori

- psiholog, logoped, medic

- sumă alocată din bugetul grădiniţei

 

Formarea părinţilor privind dezvoltarea abilităţilor parentale

-Ce înseamnă să fii părinte?

-Colaborarea familie-grădiniţă.

-Cum acţionez dacă am un copil hiperactiv?

-Calculatorul- prieten sau duÅŸman?

-Câte ore poate sta copilul meu în faţa TV?

-În curând voi fi părinte!

-noiembrie 2011

-decembrie 2011

-februarie 2012

 

-martie 2012

 

 

-aprilie 2012

 

 

-mai 2012

- hârie xerox

- cărţi de psihologie

- xerox

-toner

- flipchart

- videoproiector

- medic

- psiholog

- părinţi

- educatoare

- sponsorizare de la părinţi

  ApasaÅ£i aici pentru a revenire la Strategii

Pentru eventualele intrebări sau comentarii, vă rugăm să le transmiteţi pe adresa de contact e-mail .
© Copyright 2010 Dumitrescu Mihai, Inc.  All rights reserved.