18 Mai 2011
 
9 - 15 Mai 2011


|
Data publicarii: Marti, 06 Iulie 2010
|
Proiect de perfecţionare a educatoarelor la Arad
Casa Corpului Didactic "Alexandru Gavra" din Arad, în calitate de beneficiar, a lansat luni proiectul 'Educaţie timpurie pentru toţi', ce are ca scop perfecţionarea educatoarelor din
judeţ şi ca beneficiari indirecţi copiii celor 9 grădiniţe din municipiul şi judeţul Arad implicate în proiect. Având o durată de 22 de luni, proiectul se adresează educatoarelor din învăţământul preşcolar din judeţul Arad, beneficiind de o finanţare nerambursabilă în valoare
de 1.293.516,40 lei din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Axa prioritară 1 'Educaţia şi
formarea profesională în sprijinul creşterii economice şi dezvoltării societăţii bazate pe cunoaştere', domeniul major de intervenţie 1.3 'Dezvoltarea resurselor umane din educaţie şi formare'.
Prin acest proiect se urmăreşte atât dezvoltarea şi îmbunătăţirea programelor de formare continuă a cadrelor didactice, a unei oferte de formare flexibile, precum şi
îmbunătăţirea capacităţii personalului didactic în a utiliza metode interactive de predare - învăţare centrate pe elev, îmbunătăţirea competenţelor profesionale ale
cadrelor didactice din învăţământul preşcolar, pentru adecvarea ofertei educaţionale posibilităţilor de vârstă şi individuale ale copiilor de 2-6/7 ani.
Activităţile proiectului, care se derulează în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar al Judeţului Arad, Grupul Şcolar 'Sava Brancovici' Ineu şi Centrul Judeţean de Resurse
şi de Asistenţă Educaţională Arad, doresc să contribuie la creşterea interesului cadrelor didactice pentru participarea la programe de formare continuă şi învăţare pe
tot parcursul vieţii prin realizarea de activităţi de formare de tip faţă în faţă, activităţi de mentorat şi consiliere, prin workshopuri, schimburi de experienţă.
Cursurile de formare derulate pe parcursul proiectului vor avea tematici variate, utile şi de actualitate, cum ar fi: dezvoltarea socio-psiho-emoţională a copilului de 0
-6/7 ani, comunicare interpersonală şi parteneriat, metode interactive de predare-învăţare, educarea şi integrarea copiilor cu nevoi speciale în grădiniţă, iniţiere IT
şi utilizare mijloace multimedia în grădiniţă. De asemenea, se va forma o echipa de 25 de educatoare ca formatori, în urma participării la un program de formare
autorizat de Centrul Naţional pentru Formarea Profesională a Adulţilor. Experienţa dobândită prin acest proiect, exemplele de bune practici se vor regăsi la finalul
proiectului într-un ghid metodologic cu suport video, în broşuri tematice realizate de experţii celor patru instituţii implicate în acest proiect ce vor fi distribuite în toate grădiniţele din judeţ.
Proiectul va contribui la dezvoltarea ofertei de programe de formare pentru învăţământul preşcolar, va oferi oportunităţi educatoarelor de a participa la programe de
formare continuă acreditate şi de a se implica activ în proiectarea şi susţinerea ca formatori a unor programe de formare prin CCD Arad şi în centrele de resurse create
prin proiect, va contribui la îmbunătăţirea bibliografiei de specialitate şi la crearea unei reţele de experţi care vor promova politicile de calitate în educaţia timpurie. AGERPRES
Articol publicat în Observator :
Casa Corpului Didactic a lansat proiectul „Educaţie timpurie pentru toţi”
Simina Roz, 06 iulie 2010 00:54
Casa Corpului Didactic a lansat, ieri, proiectul „Educaţie Timpurie pentru toţi”, co-finanţat prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor
Umane 2007-2013, Axa prioritară 1 „Educaţia şi formarea profesională în sprijinul creşterii economice şi dezvoltării societăţii bazate pe cunoaştere”, domeniul
major de intervenţie 1.3 „Dezvoltarea resurselor umane din educaţie şi formare”. Proiectul se va desfăşura pe o perioadă de 22 de luni şi se adresează învăţământului
preşcolar, educatoarelor din judeţul Arad, beneficiind de o finanţare nerambursabilă în valoare de 1.293.516,40 lei. Activităţile proiectului se derulează în
parteneriat cu Inspectoratul Şcolar al Judeţului Arad, Grupul Şcolar „Sava Brancovici” Ineu şi Centrul Judeţean de Resurse şi de Asistenţă Educaţională Arad.
„Prin acest proiect se urmăreşte, atât dezvoltarea şi îmbunătăţirea programelor de formare continuă a cadrelor didactice, a unei oferte de formare flexibile, cât şi
îmbunătăţirea capacităţii personalului didactic în a utiliza metode interactive de predare - învăţare centrate pe elev, îmbunătăţirea competenţelor profesionale ale
cadrelor didactice din învăţământul preşcolar, pentru adecvarea ofertei educaţionale posibilităţilor de vârstă şi individuale ale copiilor de 2-6/7 ani”, ne spune Laura
Putnic, responsabil promovare şi diseminare proiect.


Articol publicat pe www.aradon.ro :
„Educaţie timpurie pentru toţi”
Publicat 26.11.2010 11:17 Ultima modificare 26.11.2010 11:18
Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, consideră că o Românie modernă trebuie să-şi respecte copiii, iar sistemul naţional de învăţământ
are obligaţia să le asigure acestora o educaţie adecvată începând de la vârsta preşcolară, vârstă pe care toţi psihologii o consideră esenţială în dezvoltarea ulterioară a unei fiinţe umane.
În acest sens, Casa Corpului Didactic „Alexandru Gavra” Arad a iniţiat proiectul „Educaţie timpurie pentru toţi”, proiect derulat în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar
al Judeţului Arad, Grupul Şcolar „Sava Brancovici” Ineu şi Centrul Judeţean de Resurse şi de Asistenţă Educaţională Arad.
Proiectul este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013, Axa prioritară 1
„Educaţia şi formarea profesională în sprijinul creşterii economice şi dezvoltării societăţii bazate pe cunoaştere”, domeniul major de intervenţie 1.3 „Dezvoltarea
resurselor umane din educaţie şi formare”.
Activităţile proiectului se desfăşoară pe o perioadă de 22 de luni (iunie 2010 – martie 2012) şi se adresează învăţământului preşcolar, educatoarelor din judeţul Arad
, beneficiind de o finanţare nerambursabilă în valoare de 1 293 516,40 lei.
Pe durata primelor luni de proiect s-au derulat mai multe activităţi, cum ar fi: elaborarea documentaţiei de acreditare pentru cursul „Orientări moderne în
învăţământul preşcolar”, care se va desfăşura în primul an de proiect, elaborarea celor 5 broşuri pe tema educării şi sprijinirii copiilor cu dificultăţi de învăţare, de
limbaj, cu tulburări de comportament, afective şi cu ADHD în vederea integrării în grup. De asemenea, se află în desfăşurare cursul de formatori pentru 25 de
educatoare din grădiniţele implicate în proiect, care vor deveni pe viitor colaboratori externi ai CCD Arad şi vor susţine activităţi de formare pentru educatoarele din judeţ.
Educaţia timpurie este crucială pentru dezvoltarea şi educarea ulterioară a copilului şi se realizează prin folosirea unei metodologii şi a unui curriculum adecvate,
precum şi a unui personal calificat, în strânsă colaborare cu familia şi serviciile de sănătate şi protecţie a copilului.
Proiectul „Educaţie timpurie pentru toţi” urmăreşte atât dezvoltarea si îmbunătăţirea programelor de formare continuă a cadrelor didactice, a unei oferte de formare
flexibile cât şi îmbunătăţirea capacităţii personalului didactic în a utiliza metode interactive de predare - învăţare centrate pe elev, îmbunătăţirea competenţelor
© 2005-2010 - Inform Media
Articol publicat în Glasul Aradului :
La Casa Corpului Didactic Arad se derulează un proiect în valoare de 1.300.000 de lei
De Adrian_Cotuna 28/11/2010 21:58:00 | 46 afisari
Casa Corpului Didactic „Alexandru Gavra” Arad a iniţiat proiectul „Educaţie timpurie pentru toţi”, proiect derulat în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar al Judeţului
Arad, Grupul Şcolar „Sava Brancovici” Ineu şi Centrul Judeţean de Resurse şi de Asistenţă Educaţională Arad.
Proiectul este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013, „Educaţia şi formarea
profesională în sprijinul creşterii economice şi dezvoltării societăţii bazate pe cunoaştere”.
Activităţile proiectului se desfăşoară pe o perioadă de 22 de luni (iunie 2010 – martie 2012) şi se adresează învăţământului preşcolar, educatoarelor din judeţul Arad,
beneficiind de o finanţare nerambursabilă în valoare de 1.293.516,40 lei.
„Pe durata primelor luni de proiect s-au derulat mai multe activităţi, cum ar fi: elaborarea documentaţiei de acreditare pentru cursul «Orientări moderne în
învăţământul preşcolar», care se va desfăşura în primul an de proiect, elaborarea celor cinci broşuri pe tema educării şi sprijinirii copiilor cu dificultăţi de învăţare,
de limbaj, cu tulburări de comportament, afective şi cu ADHD în vederea integrării în grup. De asemenea, se află în desfăşu- rare cursul de formatori pentru 25 de
educatoare din grădiniţele implicate în proiect, care vor deveni pe viitor colaboratori externi ai CCD Arad şi vor susţine activităţi de formare pentru educatoarele din
judeţ“, ne-a declarat managerul de proiect, prof. Larisa Chiţu, director al CCD Arad. Experienţa dobândită prin acest proiect, exemplele de bune practici se vor regăsi
la finalul proiectului într-un ghid metodologic cu suport video, în broşuri tematice realizate de experţii celor patru instituţii implicate în acest proiect ce vor fi
distribuite în toate grădiniţele din judeţ.
„Primii şi cei mai importanţi beneficiari indirecţi ai acestui proiect vor fi copiii celor 9 grădiniţe din municipiul şi judeţul Arad implicate în proiect, căci grădiniţa este
mediul ideal de asigurare a dezvoltării personalităţii copiilor. Beneficiarii secundari sunt părinţii şi toţi agenţii educaţionali din comunitate, iar prin efecte, societatea,
în general, căci investiţia în copii cât mai de timpuriu ne conduce, pe termen lung, la dezvoltare socială“, ne-a declarat prof. Laura Putnic, responsabil promovare şi diseminare proiect.
http://www.adevarul.ro/locale/arad/Psihologii_vor_sustine_in_gradinite_programul_de_formare_continua_-Scoala_parintilor_0_563344183.html
Foto: Psihologii vor susţine în grădiniţe programul de formare continuă „Şcoala părinţilor”
30 septembrie 2011, 07:50 | Autor: Claudia Untaru Cretu |

Casa Corpului Didactic „Alexandru Gavra” Arad a iniţiat şi derulează proiectul „Educaţie timpurie pentru toţi”. Acesta se desfăsoară în parteneriat cu
Inspectoratul Şcolar al Judeţului Arad, Grupul Şcolar „Sava Brancovici” Ineu şi Centrul Judeţean de Resurse şi de Asistenţă Educaţională Arad.
Proiectul este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013, Axa prioritară 1 „Educaţia
şi formarea profesională în sprijinul creşterii economice şi dezvoltării societăţii bazate pe cunoaştere”, domeniul major de intervenţie 1.3 „Dezvoltarea resurselor umane din educaţie şi formare”.
El beneficiază de o finanţare nerambursabilă în valoare de 1 293 516,40 lei.
Activităţile proiectului se desfăşoară pe o perioadă de 22 de luni, din iunie 2010 – martie 2012 şi se adresează învăţământului preşcolar, educatoarelor din judeţul Arad.
  
„Pe durata primului an de proiect s-au derulat mai multe activităţi educaţionale, precum şi cursuri de formare, care au avut tematici variate, utile şi de actualitate. Începând
cu luna iunie 2011, un rol important în cadrul proiectul l-au avut activităţile de consiliere şi asistenţă desfăşurate în grădiniţe cu educatoarele, de către cei 9 psihologi
implicaţi în acest proiect. Activităţile au constat, într-o prima etapă, în identificarea nevoilor de formare profesională a cadrelor didactice în ceea ce priveşte dificultăţile
întâmpinate în activitatea educaţională cu copiii preşcolari. Aceste nevoi de formare profesională au stat la baza discuţiilor şi dezbaterilor dintre psiholog şi educatoarele din
grădiniţă”, spune profesor Larisa Chiţu, manager de proiect.
De asemenea, în perioada septembrie-decembrie 2011, psihologii vor susţine în grădiniţe programul de formare continuă ”Şcoala părinţilor”. În acest sens, psihologii au
întocmit un suport de curs şi materialele auxiliare necesare formării. Tot în acest an şcolar, se vor desfăşura în grădiniţele implicate în proiect şi la CCD Arad work-shopuri
tematice părinţi – cadre didactice – specialişti.
Profesor Laura Putnic, responsabil promovare şi diseminare proiect, spune că toate aceste activităţi educaţionale au drept scop eficientizarea muncii cu preşcolarii şi,
pentru aceasta, au fost implicaţi în acest proiect toţi partenerii educaţionali care, prin activitatea lor, pot contribui la dezvoltarea armonioasă, conform posibilităţilor de
vârsta şi individuale, a copiilor de 2-6 sau 7 ani.
http://www.aradon.ro/%E2%80%9Eeducatie-timpurie-pentru-toti%E2%80%9D-5/9888375/988837
Educatie timpurie pentru toti”
Principalii beneficiari vor fi copiii FOTO: FAN
ARAD.Dezvoltarea profesională a educatoarelor prin proiectul Casei Corpului Didactic Arad.
Casa Corpului Didactic „Alexandru Gavra” Arad a iniţiat şi derulează proiectul „Educaţie timpurie pentru toţi”, ID proiect POSDRU/19/1.3/G/22401, în parteneriat cu
Inspectoratul Şcolar al Judeţului Arad, Grupul Şcolar „Sava Brancovici” Ineu şi Centrul Judeţean de Resurse şi de Asistenţă Educaţională Arad. Activităţile proiectului se
desfăşoară pe o perioadă de 22 de luni şi se adresează învăţământului preşcolar, educatoarelor din judeţul Arad.
Consiliere şi asistenţă
„Pe durata primului an de proiect s-au derulat mai multe activităţi educaţionale, precum şi cursuri de formare, care au avut tematici variate, utile şi de actualitate”, ne-a
informat managerul de proiect prof. Larisa Chiţu.
Începând cu luna iunie 2011, un rol important în cadrul proiectul l-au avut activităţile de consiliere şi asistenţă desfăşurate în grădiniţe cu educatoarele, de către cei 9
psihologi implicaţi în acest proiect. În perioada septembrie-decembrie 2011, psihologii vor susţine în grădiniţe programul de formare continuă „Şcoala părinţilor”. Tot în
acest an şcolar, se vor desfăşura în grădiniţele implicate în proiect şi la CCD Arad work-shopuri tematice părinţi – cadre didactice – specialişti.
Valoarea proiectului
Proiectul este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013, Axa prioritară 1 „Educaţia
şi formarea profesională în sprijinul creşterii economice şi dezvoltării societăţii bazate pe cunoaştere”, domeniul major de intervenţie 1.3 „Dezvoltarea resurselor umane din
educaţie şi formare”, beneficiind de o finanţare nerambursabilă în valoare de 1.293.516,40 lei.
Citat: „Toate aceste activităţi educaţionale au drept scop eficientizarea muncii cu preşcolarii” (Larisa Chiţu)
Caseta
Valoarea proiectului
Proiectul este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013, Axa prioritară 1 „Educaţia
şi formarea profesională în sprijinul creşterii economice şi dezvoltării societăţii bazate pe cunoaştere”, domeniul major de intervenţie 1.3 „Dezvoltarea resurselor umane din
educaţie şi formare”, beneficiind de o finanţare nerambursabilă în valoare de 1.293.516,40 lei.
„Educaţie timpurie pentru toţi” în Arad
17 Ian, 2012| Corina Hutan|
Proiectul se desfăşoară pe o perioadă de 22 de luni, beneficiind de o finanţare nerambursabilă de 1.293 516,40 lei.
Parteneriat
Casa Corpului Didactic „Alexandru Gavra” Arad a iniţiat şi derulează proiectul „Educaţie timpurie pentru toţi”, în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar al Judeţului Arad
, Grupul Şcolar „Sava Brancovici” Ineu şi Centrul Judeţean de Resurse şi de Asistenţă Educaţională Arad.
Proiectul este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013, Axa prioritară 1
„Educaţia şi formarea profesională în sprijinul creşterii economice şi dezvoltării societăţii bazate pe cunoaştere”, domeniul major de intervenţie 1.3 „Dezvoltarea resurselor
umane din educaţie şi formare”, beneficiind de o finanţare nerambursabilă în valoare de 1 293 516,40 lei.
Pentru preşcolari şi educatoare
Proiectul se desfăşoară pe o perioadă de 22 de luni (iunie 2010 – martie 2012) şi se adresează învăţământului preşcolar, educatoarelor din judeţul Arad.
Pe durata primului an de proiect s-au derulat activităţi educaţionale dedicate cadrelor didactice din învătământul prescolar, precum şi cursuri de formare, care au avut
tematici variate, utile şi de actualitate.
Începând cu luna iunie 2011, un rol important în cadrul proiectul l-au avut activităţile derulate în grădiniţe, în care au fost implicate educatoare, psihologi, părinţi,
specialişti în educaţie timpurie, work-shopurile tematice părinţi – cadre didactice – specialişti, precum şi schimburile de experienţă care urmăreau valorificarea ariilor
tematice specifice educatiei timpurii, promovate prin activitătile de formare derulate anterior.
Activităţi
Activităţile de consiliere şi asistenţă desfăşurate în grădiniţe de către psihologii implicaţi în acest proiect au constat, într-o prima etapă, în identificarea nevoilor de
formare profesională a cadrelor didactice în ceea ce priveşte dificultăţile întâmpinate în activitatea educaţională cu copiii preşcolari. Aceste nevoi de formare profesională
au stat la baza discuţiilor şi dezbaterilor dintre psiholog şi educatoarele din grădiniţe. În perioada septembrie - decembrie 2011, psihologii au susţinut în grădiniţe programul
de formare continuă ”Şcoala părinţilor”, program ce a urmărit pregătirea acestora în a creste gradul de implicare a părintilor în educatia copiilor.
Elaborarea ghidului de bune practici cu suport video este o altă activitate derulată începând cu octombrie 2011. Elaborarea ghidului metodologic reprezintă
un auxiliar rezultat ca urmare a activităţilor educaţionale derulate în grădiniţe de educatoarele participante la cursul de formare acreditat. Acest ghid reflectă experienţa şi
bunele practici acumulate de educatoare prin activităţile proiectului şi va putea fi folosit de educatoarele din judeţul nostru şi nu numai. Ghidul este susţinut de un
suport video cu filmarea activităţilor educaţionale de la grupele de preşcolari. Astfel, educatoarele experimentează şi aplică la grupa de preşcolari noţiunile învăţate în cadrul
programelor de formare parcurse în cadrul proiectului.
Workshop-uri tematice
Workshop-urile tematice părinţi – cadre didactice – specialişti se derulează în perioada septembrie 2011 – ianuarie 2012 la sediul CCD Arad şi reunesc deopotrivă
educatoare, părinţi şi specialişti în educaţie timpurie. Workshop-urile valorifică si expertiza celor 9 psihologi, iar tematica acestor workshop-uri este una variată şi utilă atât
cadrelor didactice din grupul ţintă cât şi părinţilor: ajută-mă să învăţ, aprecierea şi atitudinea pozitivă, educaţie pentru sănătate, şcoala pentru mămici şi tătici, depistarea
tulburărilor de vorbire, pauza de joacă, dezvoltarea aptitudinilor parentale, combaterea comportamentelor agresive la preşcolari, copiii hiperactivi, integrarea copiilor cu nevoi educaţionale speciale.
Scopul acestor workshop-uri este de a îmbunătăţi comunicarea şi colaborarea cu familia, de a cunoaşte mai bine specificul educaţiei timpurii, de a preîntâmpina
dificultăţile ce pot apărea în viaţa unui preşcolar.
Schimburi de experienţă
În perioada octombrie 2011 – ianuarie 2012 centrele de resurse create prin proiect organizează schimburi de experienţă pe tematici variate: comunicarea, relatia cu
părintii părinţii, parteneriatul educaţional, incluziune, creativitate. Grădiniţele implicate în proiect, psihologi si părinti participă la aceste schimburi de experienţă tematice.
Scopul acestor schimburi între grădiniţe este de a împărtăşi activităţi educaţionale cu preşcolarii, de a dezbate şi discuta subiecte legate de educaţia timpurie, de a relaţiona
şi comunica cu educatoarele din alte grădiniţe. Aceste schimburi de experienţă au ca invitaţi specialişti din domeniul educaţiei timpurii şi din domeniul psihologiei.
Astfel, în acest proiect au fost implicaţi toţi partenerii educaţionali care, prin activitatea lor, pot contribui la dezvoltarea armonioasă, conform posibilităţilor de vârstă şi
individuale a copiilor de 2-6/7 ani, activităţile educaţionale ale proiectului având drept scop eficientizarea muncii cu preşcolarii.
Activităţi educaţionale pentru eficientizarea muncii cu preşcolarii Scris de Dani Albu Marţi, 17 Ianuarie 2012 14:16 -
Casa Corpului Didactic „Alexandru Gavra” Arad a iniţiat şi derulează proiectul „Educaţie timpurie pentru toţi”, ID proiect POSDRU/19/1.3/G/22401, în
parteneriat cu Inspectoratul Şcolar al Judeţului Arad, Grupul Şcolar „Sava Brancovici” Ineu şi Centrul Judeţean de Resurse şi de Asistenţă Educaţională Arad. Proiectul
este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013, Axa prioritară 1 „Educaţia şi
formarea profesională în sprijinul creşterii economice şi dezvoltării societăţii bazate pe cunoaştere”, domeniul major de intervenţie 1.3 „Dezvoltarea resurselor umane din
educaţie şi formare”, beneficiind de o finanţare nerambursabilă în valoare de 1 293 516,40 lei.
Activităţile proiectului se desfăşoară pe o perioadă de 22 de luni (iunie 2010 – martie 2012) şi se adresează învăţământului preşcolar, educatoarelor din judeţul
Arad. Pe durata primului an de proiect s-au derulat activităţi educaţionale dedicate cadrelor didactice din învătământul prescolar, precum şi cursuri de formare, care au
avut tematici variate, utile şi de actualitate.
Începând cu luna iunie 2011, un rol important în cadrul proiectul l-au avut activităţile derulate în grădiniţe, în care au fost implicate educatoare, psihologi, părinţi,
specialişti în educaţie timpurie, work-shopurile tematice părinţi – cadre didactice – specialişti, precum şi schimburile de experienţă care urmăreau valorificarea ariilor
tematice specifice educatiei timpurii, promovate prin activitătile de formare derulate anterior.
Activităţile de consiliere şi asistenţă desfăşurate în grădiniţe de către psihologii implicaţi în acest proiect au constat, într-o prima etapă, în identificarea nevoilor de
formare profesională a cadrelor didactice în ceea ce priveşte dificultăţile întâmpinate în activitatea educaţională cu copiii preşcolari. Aceste nevoi de formare profesională
au stat la baza discuţiilor şi dezbaterilor dintre psiholog şi educatoarele din grădiniţe. În perioada septembrie - decembrie 2011,
psihologii au susţinut în grădiniţe programul de formare continuă ”Şcoala părinţilor”, program ce a urmărit pregătirea acestora în a creste gradul de implicare a părintilor în
educatia copiilor. Elaborarea ghidului de bune practici cu suport video este o altă activitate derulată începând cu octombrie 2011. Elaborarea ghidului metodologic
reprezintă un auxiliar rezultat ca urmare a activităţilor educaţionale derulate în grădiniţe de educatoarele participante la cursul de formare acreditat. Acest ghid reflectă
experienţa şi bunele practici acumulate de educatoare prin ctivităţile proiectului şi va putea fi folosit de educatoarele din judeţul nostru şi nu numai. Ghidul este susţinut de
un suport video cu filmarea activităţilor educaţionale de la grupele de preşcolari. Astfel, educatoarele experimentează şi aplică la grupa de preşcolari noţiunile
învăţate în cadrul programelor de formare parcurse în cadrul proiectului. Work-shopurile tematice părinţi – cadre didactice – specialişti se derulează în perioada
septembrie 2011 – ianuarie 2012 la sediul CCD Arad şi reunesc deopotrivă educatoare, părinţi şi specialişti în educaţie timpurie. Workshop-urile valorifică si expertiza
celor 9 psihologi, iar tematica acestor workshop-uri este una variată şi utilă atât cadrelor didactice din grupul ţintă cât şi părinţilor: ajută-mă să învăţ, aprecierea şi
atitudinea pozitivă, educaţie pentru sănătate, şcoala pentru mămici şi tătici, depistarea tulburărilor de vorbire, pauza de joacă, dezvoltarea aptitudinilor parentale,
combaterea comportamentelor agresive la preşcolari, copiii hiperactivi, integrarea copiilor cu nevoi educaţionale speciale.
Scopul acestor workshop-uri este de a îmbunătăţi comunicarea şi colaborarea cu familia, de a cunoaşte mai bine specificul educaţiei timpurii, de a preîntâmpina
dificultăţile ce pot apărea în viaţa unui preşcolar. De asemenea, în perioada octombrie 2011 – ianuarie 2012 centrele de resurse create prin proiect organizează schimburi
de experienţă pe tematici variate: comunicarea, relatia cu părintii părinţii, parteneriatul educaţional, incluziune, creativitate. Grădiniţele implicate în proiect, psihologi si
părinti participă la aceste schimburi de experienţă tematice. Scopul acestor schimburi între grădiniţe este de a împărtăşi activităţi educaţionale cu preşcolarii, de a dezbate şi
discuta subiecte legate de educaţia timpurie, de a relaţiona şi comunica cu educatoarele din alte grădiniţe. Aceste schimburi de experienţă au ca invitaţi specialişti din
domeniul educaţiei timpurii şi din domeniul psihologiei. Astfel, în acest proiect au fost implicaţi toţi partenerii educaţionali care, prin activitatea lor, pot contribui la
dezvoltarea armonioasă, conform posibilităţilor de vârstă şi individuale a copiilor de 2-6/7 ani, activităţile educaţionale ale proiectului având drept scop eficientizarea muncii cu preşcolarii.
Manager de proiect : profesor Larisa Chiţu
Responsabil promovare şi diseminare proiect: profesor Laura Putnic
Perspective în educaţia timpurie
24 Mar, 2012|Vasile Zărăndan|

Casa Corpului Didactic „Alexandru Gavra” Arad a iniţiat şi derulat proiectul „Educaţie timpurie pentru toţi”, ID proiect POSDRU/19/1.3/G/22401,în parteneriat cu
Inspectoratul Şcolar al Judeţului Arad, Grupul Şcolar „Sava Brancovici” Ineu şi Centrul Judeţean de Resurse şi de Asistenţă Educaţională Arad.
Proiectul a fost cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013, Axa prioritară 1
„Educaţia şi formarea profesională în sprijinul creşterii economice şi dezvoltării societăţii bazate pe cunoaştere”, domeniul major de intervenţie 1.3 „Dezvoltarea resurselor
umane din educaţie şi formare”, beneficiind de o finanţare nerambursabilă în valoare de 1 293 516,40 lei.
Activităţile proiectului s-au desfăşurat pe o perioadă de 22 de luni (iunie 2010 – martie 2012) şi au vizat învăţământul preşcolar, educatoarele din judeţul Arad.
Educaţia timpurie reprezintă o educaţie globală şi funcţională, adaptată nevoilor şi caracteristicilor individuale ale copilului, o pedagogie a acţiunii şi a comunicării, centrată
pe copil, ca autor al propriei deveniri. În contextul actual, încercările de reaşezare a educaţiei în primii ani de viaţă ai copilului au oferit argumente solide pentru legiferarea
conceptului de educaţie timpurie şi formarea de acţiuni strategice la nivel de sistem de învăţământ.
Proiectul a urmărit îmbunătăţirea competenţelor profesionale ale cadrelor didactice din învăţământul preşcolar pentru adecvarea ofertei educaţionale potenţialităţilor de
vârstă şi individuale ale copiilor de 2-6/7 ani. Rezultatele proiectului şi implicarea tuturor celor care au participat la desfăşurarea acestuia sunt dovezi ale dezvoltării unei noi
perspective în ceea ce priveşte educaţia timpurie.
Sâmbătă, 24 martie 2012, a avut loc conferinţa finală a proiectului, organizată la Grădiniţa PP Nr. 14 Arad, centru de resurse în cadrul proiectului, la care a participat
echipa de proiect, reprezentanţi ai partenerilor, invitaţi din partea autorităţilor locale şi a universităţilor arădene, formatori, psihologi, educatoare, directori, coordonatori de
centre de resurse. La acest eveniment s-au prezentat rezultatele proiectului, experienţele profesionale şi personale trăite de cei implicaţi în proiect pe parcursul desfăşurării acestuia.
Vă prezentăm principalele rezultate ale activităţilor desfăşurate în cadrul proiectului:
Un program de formare a educatoarelor pe tema educaţiei timpurii, „Orientări moderne în educaţia preşcolară” de 89 de ore, 25 de credite profesionale
transferabile, acreditat de CNFP şi derulat pentru un număr de 98 de educatoare;
Un grup de 25 de educatoare certificate cu competenţe de formator în urma parcurgerii unui program de formare autorizat de CNFPA;
Un program de formare “Curs de formare în utilizarea calculatorului pentru educatoare”, de 40 de ore, un număr de 93 de educatoare cu certificate de competenţe IT
;
Un program de formare“Cum să colaborăm cu familia?” de 15 ore, realizat de cei 9 psihologi implicaţi în proiect în fiecare centru de resurse creat;
88 de educatoare formate în tehnici de colaborare eficientă cu familia prin programul “Cum să colaborăm cu familia?”
10 centre de resurse au fost dotate cu laptop, videoproiector, cameră video, aparat multifuncţional, mobilier, flipchart, publicaţii şi auxiliare didactice;
Programe de tipul workshop, schimburi de experienţe pe teme de educaţie timpurie derulate pe parcursul anului al doilea de către educatoare, formatori şi psihologi în
cadrul centrelor de resurse create:
20 work-shopuri tematice părinţi – cadre didactice – specialişti;
5schimburi de experienţăîntre centrele de resurse;
10 strategii educaţionale adecvate nevoilor locale elaborate pentru fiecare centru de resurse;
5 broşuri pe tema educării copiilor cu nevoi speciale, 300 de exemplare tipărite şi distribuite cadrelor didactice, studenţilor;
Un simpozion „Perspective în educaţia timpurie”
cu caracter metodico-ştiinţific adresat tuturor cadrelor didactice interesate, specialiştilor în educaţie şi studenţilor interesaţi de problematica educaţiei timpurii,
63 de lucrări, 104 participanti;
Un ghid metodologic„Abordări creative în educaţia timpurie”, având ca anexă un DVD
– film educațional ce conţine secvenţe educaţionale din fiecare centru de resurse;
100 de seturi de pliante şi afişe, distribuite participanţilor, instituţiilor din comunitate, partenerilor, tuturor grădiniţelor din judeţ printr-un mecanism de informare, publicitate
şi comunicare iniţiat între instituţiile implicate in educaţia copilului preşcolar;
3 emisiuni televizate
, o emisiune la radio şi mai multe interviuri pe tema educaţiei timpurii în judeţ cu participarea unor membri ai echipei de management, educatoare, copii, părinţi, specialişti în domeniu;
9 comunicate, urmate de apariţia de articole în mass-media locală, în revistele de specialitate la nivel judeţean şi naţional;
2 conferinţe (iniţială şi finală) pentru prezentarea şi diseminarea activităţilor şi rezultatelor proiectului;
Website-ul proiectului ca mijloc de popularizare a activităţilor şi rezultatelor proiectului şi ca spaţiu virtual de comunicare şi schimb de bune practici.
Ca beneficii aduse de derularea acestui proiect menţionăm:
- Cadre didactice interesate pentru participarea la formare continuă şi învăţare pe tot parcursul vieţii ;
- Competenţe profesionale specifice profesiei didactice (metodologice, tehnologice - IT şi psihopedagogice) în vederea furnizării unei educaţii timpurii de calitate ;
- Competenţe în elaborarea de strategii locale pentru dezvoltarea de parteneriate în învăţare şi formare;
- Echipă de formatori certificaţi în proiectarea şi realizarea de programe de formare ;
- Centre de formare în toate zonele judeţului dotate cu echipamente necesare şi persoane abilitate care să permită derularea de activităţi de formare cât mai aproape de beneficiar ;
- Capacitate instituţională crescută în dezvoltarea de proiecte de formare continuă de calitate adecvate nevoile locale şi noilor tendinţe în domeniul educaţiei ;
- Schimb de opinii, experienţă şi bune practici în vederea dezvoltării calităţii în educaţia timpurie, în vederea promovării unor noi tehnici şi metode de
îmbunătăţire a calităţii actului educaţional;
- Creşterea nivelul de informare publică cu privire la importanţa şi valoarea educaţiei în perioadei copilăriei timpurii.
Ne exprimăm speranţa ca fiecare participant la acest proiect să pună în practică şi să împărtăşească ideile, experienţa câştigată, să găsească cele mai bune
strategii, metode sau tehnici, fie că e vorba de educatoare, psiholog sau părinte, pentru a veni în sprijinul dezvoltării şi educării copiilor preşcolari.
Manager de proiect : profesor Larisa Chiţu
Responsabil promovare şi diseminare proiect: profesor Laura Putnic Casa Corpului Didactic „Alexandru Gavra” Arad E-mail:ccd_arad@yahoo.com
Perspective în educaţia timpurie
Publicat de actualitati-arad in 24 Mar, 2012 |
Casa Corpului Didactic „Alexandru Gavra” Arad a iniţiat şi derulat proiectul „Educaţie timpurie pentru toţi”, ID proiect POSDRU/19/1.3/G/22401, în
parteneriat cu Inspectoratul Şcolar al Judeţului Arad, Grupul Şcolar „Sava Brancovici” Ineu şi Centrul Judeţean de Resurse şi de Asistenţă Educaţională Arad.
Proiectul a fost cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013, Axa prioritară 1
„Educaţia şi formarea profesională în sprijinul creşterii economice şi dezvoltării societăţii bazate pe cunoaştere”, domeniul major de intervenţie 1.3 „Dezvoltarea resurselor
umane din educaţie şi formare”, beneficiind de o finanţare nerambursabilă în valoare de 1 293 516,40 lei.
Activităţile proiectului s-au desfăşurat pe o perioadă de 22 de luni (iunie 2010 – martie 2012) şi au vizat învăţământul preşcolar, educatoarele din judeţul Arad.
Educaţia timpurie reprezintă o educaţie globală şi funcţională, adaptată nevoilor şi caracteristicilor individuale ale copilului, o pedagogie a acţiunii şi a comunicării, centrată
pe copil, ca autor al propriei deveniri. În contextul actual, încercările de reaşezare a educaţiei în primii ani de viaţă ai copilului au oferit argumente solide pentru legiferarea
conceptului de educaţie timpurie şi formarea de acţiuni strategice la nivel de sistem de învăţământ.
Proiectul a urmărit îmbunătăţirea competenţelor profesionale ale cadrelor didactice din învăţământul preşcolar pentru adecvarea ofertei educaţionale potenţialităţilor de
vârstă şi individuale ale copiilor de 2-6/7 ani. Rezultatele proiectului şi implicarea tuturor celor care au participat la desfăşurarea acestuia sunt dovezi ale dezvoltării unei noi
perspective în ceea ce priveşte educaţia timpurie.
Sâmbătă, 24 martie 2012, a avut loc conferinţa finală a proiectului, organizată la Grădiniţa PP Nr. 14 Arad, centru de resurse în cadrul proiectului, la care a participat
echipa de proiect, reprezentanţi ai partenerilor, invitaţi din partea autorităţilor locale şi a universităţilor arădene, formatori, psihologi, educatoare, directori, coordonatori de
centre de resurse. La acest eveniment s-au prezentat rezultatele proiectului, experienţele profesionale şi personale trăite de cei implicaţi în proiect pe parcursul desfăşurării acestuia.
Vă prezentăm principalele rezultate ale activităţilor desfăşurate în cadrul proiectului:
Un program de formare a educatoarelor pe tema educaţiei timpurii, „Orientări moderne în educaţia preşcolară” de 89 de ore, 25 de credite profesionale transferabile,
acreditat de CNFP şi derulat pentru un număr de 98 de educatoare; Un grup de 25 de educatoare certificate cu competenţe de formator în urma parcurgerii unui program de formare autorizat de CNFPA;
Un program de formare “Curs de formare în utilizarea calculatorului pentru educatoare”, de 40 de ore, un număr de 93 de educatoare cu certificate de competenţe IT;
Un program de formare “Cum să colaborăm cu familia?” de 15 ore, realizat de cei 9 psihologi implicaţi în proiect în fiecare centru de resurse creat;
88 de educatoare formate în tehnici de colaborare eficientă cu familia prin programul “Cum să colaborăm cu familia?”
10 centre de resurse au fost dotate cu laptop, videoproiector, cameră video, aparat multifuncţional, mobilier, flipchart, publicaţii şi auxiliare didactice;
Programe de tipul workshop, schimburi de experienţe pe teme de educaţie timpurie derulate pe parcursul anului al doilea de către educatoare, formatori şi psihologi în cadrul centrelor de resurse create:
20 work-shopuri tematice părinţi – cadre didactice – specialişti; 5 schimburi de experienţă între centrele de resurse;
10 strategii educaţionale adecvate nevoilor locale elaborate pentru fiecare centru de resurse;
5 broşuri pe tema educării copiilor cu nevoi speciale, 300 de exemplare tipărite şi distribuite cadrelor didactice, studenţilor;
Un simpozion „Perspective în educaţia timpurie” cu caracter metodico-ştiinţific adresat tuturor cadrelor didactice interesate, specialiştilor în educaţie şi studenţilor interesaţi
de problematica educaţiei timpurii, 63 de lucrări, 104 participanți;
Un ghid metodologic „Abordări creative în educaţia timpurie”, având ca anexă un DVD – film educațional ce conţine secvenţe educaţionale din fiecare centru de resurse;
100 de seturi de pliante şi afişe, distribuite participanţilor, instituţiilor din comunitate, partenerilor, tuturor grădiniţelor din judeţ printr-un mecanism de informare, publicitate
şi comunicare iniţiat între instituţiile implicate in educaţia copilului preşcolar;
3 emisiuni televizate, o emisiune la radio şi mai multe interviuri pe tema educaţiei timpurii în judeţ cu participarea unor membri ai echipei de management, educatoare, copii,
părinţi, specialişti în domeniu; 9 comunicate, urmate de apariţia de articole în mass-media locală, în revistele de specialitate la nivel judeţean şi naţional;
2 conferinţe (iniţială şi finală) pentru prezentarea şi diseminarea activităţilor şi rezultatelor proiectului;
Website-ul proiectului ca mijloc de popularizare a activităţilor şi rezultatelor proiectului şi ca spaţiu virtual de comunicare şi schimb de bune practici.
Ca beneficii aduse de derularea acestui proiect menţionăm: Cadre didactice interesate pentru participarea la formare continuă şi învăţare pe tot parcursul vieţii ;
Competenţe profesionale specifice profesiei didactice (metodologice, tehnologice – IT şi psihopedagogice) în vederea furnizării unei educaţii timpurii de calitate ;
Competenţe în elaborarea de strategii locale pentru dezvoltarea de parteneriate în învăţare şi formare; Echipă de formatori certificaţi în proiectarea şi realizarea de programe de formare ;
Centre de formare în toate zonele judeţului dotate cu echipamente necesare şi persoane abilitate care să permită derularea de activităţi de formare cât mai aproape de beneficiar ;
Capacitate instituţională crescută în dezvoltarea de proiecte de formare continuă de calitate adecvate nevoile locale şi noilor tendinţe în domeniul educaţiei ;
Schimb de opinii, experienţă şi bune practici în vederea dezvoltării calităţii în educaţia timpurie, în vederea promovării unor noi tehnici şi metode de îmbunătăţire a calităţii
actului educaţional;
Creşterea nivelul de informare publică cu privire la importanţa şi valoarea educaţiei în perioadei copilăriei timpurii.
Ne exprimăm speranţa ca fiecare participant la acest proiect să pună în practică şi să împărtăşească ideile, experienţa câştigată, să găsească cele mai bune strategii,
metode sau tehnici, fie că e vorba de educatoare, psiholog sau părinte, pentru a veni în sprijinul dezvoltării şi educării copiilor preşcolari.
Larisa Chiţu, manager de proiect Laura Putnic, responsabil promovare şi diseminare proiect
CCD Arad a beneficiat de o finanţare nerambursabilă de peste un milion de lei, pentru un proiect
Scris de Adrian Cotuna in 26/03/12. Salvat in STIRI DIN ARAD
Etichete: arad
Casa Corpului Didactic „Alexandru Gavra” Arad a iniţiat şi derulat proiectul „Educaţie timpurie pentru toţi”, în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar al Judeţului Arad, Grupul Şcolar „Sava Brancovici” Ineu şi Centrul Judeţean de Resurse şi de Asistenţă Educaţională Arad. Proiectul a fost cofinanţat din fonduri europene, beneficiind de o finanţare nerambursabilă în valoare de 1.293.516,40 lei.
Activităţile proiectului s-au desfăşurat pe o perioadă de 22 de luni (iunie 2010 – martie 2012) şi au vizat învăţământul preşcolar, educatoarele din judeţul Arad. „Proiectul a urmărit îmbunătăţirea competenţelor profesionale ale cadrelor didactice din învăţământul preşcolar pentru adecvarea ofertei educaţionale
potenţialităţilor de vârstă şi individuale ale copiilor de 2-6/7 ani. Rezultatele proiectului şi implicarea tuturor celor care au participat la desfăşurarea
acestuia sunt dovezi ale dezvoltării unei noi perspective în ceea ce priveşte educaţia timpurie“, a declarat Larisa Chiţu, directorul CCD Arad.
Printre principalele activităţi desfăşurate în cadrul proiectului se numără: un program de formare a educatoarelor pe tema educaţiei timpurii, la care au participat 98 de
educatoare; un grup de 25 de educatoare certificate cu competenţe de formator în urma parcurgerii unui program de formare autorizat de CNFPA; un program de formare
în utilizarea calculatorului pentru educatoare, de 40 de ore; un program de formare privind „colaborarea cu familia” de 15 ore, realizat de cei nouă psihologi implicaţi în
proiect în fiecare centru de resurse creat; 88 de educatoare formate în tehnici de colaborare eficientă cu familia prin programul „Cum să colaborăm cu familia?”; zece
centre de resurse au fost dotate cu laptop, videoproiector, cameră video, aparat multifuncţional, mobilier, flipchart, publicaţii şi auxiliare didactice.
http://glsa.ro/arad/stiri-din-arad/34428-ccd-arad-a-beneficiat-de-o-finantare-nerambursabila-de-peste-un-milion-de-lei-pentru-un-proiect.html

|