Educația inclusivă în VET.
Obiective
-
Sa crestem calitatea serviciilor de formare continua pe tema educatiei inclusive in VET, la nivelul Casei Corpului Didactic, prin experienta castigata i în timpul mobilitatii
-
Sa dezvoltam strategii educationale inovative europene prin transferul si adaptarea modelelor de bune practici educationale finlandeze
-
Sa optimizam strategia de formare continua a Casei Corpului Didactic, pe tema educatiei inclusive in VET, preluand elemente adaptabile din sistemul educational finlandez
-
Sa consolidam cunostintele, competentele si abilitatile unui bun formator pentru a raspunde provocarilor din sistemul de educatie incluziva nationala
Partener
-
Jyvaskyla University of Applied Sciences - Teachers' College, Jyvaskyla, Finlanda
Grup tinta
20 de formatori asociati ai Casei Corpului Didactic Arad
-
Barbosu Mirela Scoala Generala nr. 12 Arad
-
Chitu Larisa UJIP - ISJ Arad
-
Cojacariu Amalia Scoala Speciala Arad
-
Crista Anamaria Scoala Speciala Arad
-
Dancila Emilia CCD Arad
-
Dangulea Daniela CJAPP Arad
-
Martin Raluca Centrul Scolar Arad
-
Mateut Madalina Grup Scolar "Aurel Vlaicu" Arad
-
Miclaus Teodor Grupul Scolar "Sava Brancovici" Ineu
-
Nicodin Ioan Grupul Scolar "Sava Brancovici" Ineu
-
Palcu Amelia Felicia Lic Teoretic "M Veliciu" Chisineu Cris
-
Pellegrini Lilla Scoala Generala Nr. 4 Arad
-
Placintar Angela- Carmen CJRAE
-
Radu Iosana - Iuliana Colegiul Economic Arad
-
Sfaraila Livia CCD Arad
-
Sirb Zorel Nicoara Grup scolar Pancota
-
Teaha Florina CJAP/ CJRAE
-
Toderici Ovidiu Florin ISJ Arad
-
Tolea Laura Scoala Speciala Arad
-
Varga Violeta Scoala Speciala Arad
Valoare adaugata
Tinand cont de bogata experienta a sistemului de educatie finlandez in ceea ce priveste educatia inclusiva, proiectul va furniza valoarea adaugata in educatia si formarea profesionala a beneficiarilor
-
Noi metode si tehnici de munca in activitati de formare
-
Noi strategii de abordare a copiilor cu CES din VET si familiilor, in vederea unei integrari socio-profesionale de succes
-
Abordari personalizate ale sistemului de integrare si incluziune
-
Noi practici care sa faciliteze accesul la formare a cadrelor didactice care lucreza cu copii cu CES
-
Noi tehnici de evaluare, autoevaluare si monitorizare a participantilor la cursurile de formare
-
O viziune integratoare si incluziva asupra procesului educational din scolile de masa din Europa
-
Abilitati de transferare si adaptare a modelelor de buna practica in contextul educational aradean
Activitati
-
Prezentarea sistemului educational finlandez si romanesc - politici, directii, strategii;
-
Prezentarea sistemului de educatie a adultilor finlandez si romanesc- politici, mecanisme, tehnici de formare;
-
Dezbateri legate de educatia adultilor
-
Prezentarea si analiza modalitilor de a oferi sprijin elevilor cu nevoi educationale speciale in VET
-
Analiza comparativa a practicilor incluzive din cele doua tari
-
Prezentare interactiva - practici de incluziune a elevilor cu cerinte educationale speciale in invatare in scolile profesionale
-
Masa rotunda - Dimensiunea inclusiva in strategiile de dezvoltare instutionala.
-
Vizitarea scolii profesionale Jyväskylä Vocational College (Vocational Education and Training, Secondary level institution)
-
Vizita in institutia gazda Jyväskylä University of Applied Sciences/
Vocational Teacher Education College (Higher Education Institution). -
Participarea la activitati de invatare a elevilor cu cerinte educationale speciale
-
Prezentarea dezvoltarii institutionale a Jyvaskyla University
-
Masa rotunda cu tematica "Principii si practici inclusive in educatie".
-
Prezentarea interactiva - Modalitati de sprijinire a incluziunii in scolile profesionale din Finlanda
-
Work-shop pe tema sprijinirii tranzitiei elevilor cu nevoi educationale speciale de la scoala generala, la scoala profesionala si mai departe pe piata muncii
-
Exemple de bune practici inclusive dezvoltate prin proiecte - dezbateri asupra avantajelor invatarii prin proiecte si schimburi de experienta,
-
Workshop "O educatie inclusiva de succes in VET" - conceperea si adaptarea documentelor pentru mapa formatorului
-
Workshop - Elaborarea de planuri de invatare personalizate pentru copii cu dificultati de invatare cu scopul deprinderii tehnicilor de lucru individualizate pentru copii cu cerinte educationale speciale in vederea transferarii cu succes a acestora profesorilor din Romania
-
Debate - Analiza SWOT a schimbului de experienta - punctele tari si slabe, oportunitatile oferite de acest schimb de experienta, cu scopul de a evidentia eficienta schimbului de experienta in educatie si formare
-
Masa rotunda - analize, concluzii - stabilire de elemente transferabile in vederea utlizarii cu succes a acestora in cursurile de formare pentru cadrele didactice din Romania
-
Evaluare, feed-back
-
Certificarea si validarea participantilor
-
Durata proiectului
-
1 saptamana 23-29 martie 2009
De ce FINLANDA?
-
Am ales ca tara de primire Finlanda, deoarece evolutia spectaculoasa din ultimele decenii si procentul mare de elevi care isi continua educatia dupa liceu, demonstreaza ca sistemul e o reusita. Am constatat, analizand diverse studii si materiale ca punctul forte al educatiei in sistemul finlandez e libertatea de alegere oferita de scoala, atmosfera de colaborare elevi-profesor initiata in scoli. Cadrul didactic are ocazia de a lucra in cunostinta de cauza cu fiecare elev în parte, iar pe de alta parte, tinerii învata de timpuriu ca trebuie sa suporte consecintele deciziilor luate
-
Am ales ca si institutie de primire Jyvaskyla University of Applied Sciences, datorita expertizei bogate în formarea adultilor, pe problematica educatiei inclusive a copiilor cu CES din VET. Coordonatorul acestui department, doamna Leena Kaikkonen, este profesor doctor în educatia inclusiva a copiilor cu CES in VET. În cadrul acestui ce departament toate persoanele angajate, detin expertiza si experienta in domeniul educatiei inclusive si au manifestat un interes deosebit in a se implica în acest parteneriat, lucru pe care l-am constatat din comunicarea pe care am avut-o cu mai multe persoane din cadrul departamentului.
Proiect finanțat de Uniunea Europeana prin Programul Leonardo da Vinci
– ultima actualizare 18.06.2009 –