Educația inclusivă pentru copii cu nevoi educative speciale.

Scopul proiectului  

Raspunderea la cererea de noi abilitati care este generata de evolutia societatii noastre, drept urmare avem nevoie sa consolidam prioritatile procesului de la Copenhaga si sa facilitam implementarea rezultatelor concrete.

Carui obiectiv al programului Leonardo da Vinci se adreseaza proiectul nostru? 

Imbunatatirea aptitudinilor si competentelor.

Obiective

  • sa fie capabili sa stabileasca directiile de actiune la nivel local care raspund nevoilor europene in cadrul CRAE pentru a facilita organizarea si structurarea unei politici educationale ce priveste institutiile din invatamantul special.
  • sa invete cum sa implementeze si sa adapteze o strategie de integrare reusita prin infiintarea si functionarea CRAE. Prin acest proiect vom compara doua sisteme educationale diferite, cu specificul lor si vom identifica ce si cum putem adapta si transfera din modelul spaniol.Acest proiect ne va oferi ghidarea si consilierea de care avem nevoie din partea unei institutii ce are o lunga, vasta si eficienta experienta in domeniu, pentru a facilita functionarea si organizarea CRAE.
  • sa oferim posibilitatea de a transfera si adapta modele europene de buna practica la nivel local. Beneficiarii proiectului, ca rezultat al experientei castigate pe parcursul mobilitatii, vor avea o vedere de ansamblu asupra unui model de buna practica in educatia copiilor cu nevoi educative speciale care le va permite s-o foloseasca in contextul national si local/judetean de la noi.

Partener - INCOMA

  • International Consulting and Mobility Agency (INCOMA) – companie privata din sudul Spaniei, Sevilla
    Promotor in desfasurarea si managementul proiectelor Uniunii Europene: Leonardo da Vinci, Socrates, Erasmus Mundus and Tempus
  • Partener in proiecte nationale si europene, furnizand servicii complete de gazda pentru beneficiarii granturilor proiectelor europene (intampinare, cazare, pregatire culturala sil lingvistica, organizarea plasamentelor, a spatiilor de lucru, a vizitelor, in functie de cerintele partenerului)
  • Retea locala si internationala de parteneri (institutii publice si private, universitati, camere de comert, ONG-uri)
    Director JUAN GUERRERO CABALLERO
    Project manager IGNACIO CAMACHO AMORES

Durata proiectului

  • 2 ani
  • 18 ianuarie 2007 - 9 octombrie 2007 (contract)
  • proiect de schimb

Validare

  • Certificat de Participare (obiectivele si activitatile proiectului au fost indeplinite)

Grupuri tinta

  • Inspectori, directori
  • Specialisti (logopezi, consilieri, kineto-terapeuti)
  • Profesori (invatatori, profesori de gimnaziu, profesori de sprijin)
  • Formatori

Valoarea adaugata

Tinand cont de bogata experienta a sistemului de educatie spaniol in ceea ce priveste educatia inclusiva, proiectul va furniza valoarea adaugata in educatia si formarea profesionala a beneficiarilor

  • Noi metode de functionare a unei institutii similare din Spania
  • O imagine personalizata a strategiei si planului de integrare a copiilor cu CES
  • Noi strategii concentrate pe nevoile educationale ale copiilor cu CES
     
  • Noi abordari pedagogice ale copiilor cu CES
  • Noi practici care sa faciliteze accesul la formare a oamenilor care sunt dezavantajati pe piata muncii, incluzand persoanele cu CES
  • Noi abordari in folosirea de metode interactive de catre profesori
  • Noi tehnici de evaluare, autoevaluare si monitorizare a profesorilor si elevilor.
  • Valoarea adaugata in educatia si formarea profesionala a beneficiarilor este abilitatea de a adapta si implementa cunostintele si experientele dobandite in timpul mobilitatii prin munca si colaborarea cu o institutie similara ca cea vazuta in Spania

De ce SPANIA, ca tara a schimbului, de ce 1 saptamana si 2 fluxuri?

  • CCD a contactat INCOMA ( nevoile noastre > programul > acceptul ambelor parti > propunerea de proiect > colaborare)
  • Durata 1 sapt/2 fluxuri ( eficienta, persoane mai putine)
    Beneficiari:
    Fluxul I (14 mai - 20 mai 2007)
    Inspector Sc. Gen. Adj. PELLEGRINI NICOLAE - ISJ Arad
    Coordonator proiect MARTIN RALUCA - Centrul Scolar Arad
    Prof. dir. ORODAN PETRU - Grup Sc. "A. Vlaicu" Arad
    Prof. dir. NICODIN IOAN - Centrul Scolar Ineu
    Invatator MICLAUS TEODOR - Centrul Scolar Ineu
    Psiholog ARDELEAN OTILIA - CJAPP Arad
    Psiholog MUJ FLORIN - CJAPP Arad
    Psiholog PLACINTAR ANGELA - Centrul Judetean de resurse umane Arad
    Psiholog CRISTA ANAMARIA - Scoala Speciala Arad
    Psiholog COJOCARIU AMALIA - Scoala Speciala Arad
    FLuxul II (03 sept- 09 sept 2007)
    Prof. dir. NOVAC TIBERIU - CCD ARAD
    Prof. dir. CIRIN FLORENTINA - Centrul Scolar Arad
    Invatatoare LAZAR IULIA - Centrul Scolar Arad
    Prof. ORGHICI MARIA - Centrul Scolar Arad
    Prof. PELLEGRINI LILLA - Sc. Gen. Nr. 4 Arad
    Expert educatie CHITU LARISA - UJIP
    Prof. SFARAILA REMUS - Sc. Gen. Nr. 2 Curtici
    Psiholog CIORBA IRINA - CJAPP Arad
    Psiholog PUSCUTA ANDREEA - Sc. Speciala Arad
    Prof. itinerant MOTOCAN SIMONA - Sc. Gen. Nr. 3 Arad
  • Spania – experienta in integrare >20 ani
  • Programul National de Integrare Scolara din Spania a primit calificarea de cel mai bine planificat si coordonat din lume > Conferinta de la Salamanca 1994
  • Progrese remarcabile in organizarea, administrarea si managementul programului de integrare (toate nivelele) 

INCOMA

  • International Consulting and Mobility Agency (INCOMA) – companie privata din sudul Spaniei, Sevilla
  • Promotor in desfasurarea si managementul proiectelor Uniunii Europene: Leonardo da Vinci, Socrates, Erasmus Mundus and Tempus
  • Partener in proiecte nationale si europene, furnizand servicii complete de gazda pentru beneficiarii granturilor proiectelor europene (intampinare, cazare, pregatire culturala sil lingvistica, organizarea plasamentelor, a spatiilor de lucru, a vizitelor, in functie de cerintele partenerului)
  • Retea locala si internationala de parteneri (institutii publice si private, universitati, camere de comert, ONG-uri)
  • Director JUAN GUERRERO CABALLERO
  • Project manager IGNACIO CAMACHO AMORES

Activitati

Procedura de evaluare

  • CINE?
    - echipa de proiect
  • PE CINE?
    - beneficiarii grantului Leonardo
  • CE?
    - eficienta si calitatea mobilitatii
    - realizarea obiectivelor
    - competentele dobandite
    - impactul proiectului la nivel personal, institutional, local
    - rezultatele proiectului
  • CUM?

    - analiza SWOT
    - fise de reflectie
    - lista - merita retinut
    - discutii de grup
    - dezbatere
    - chestionare
    - observarea comportamentului si schimbarii de atitudine a beneficiarilor
    - jurnal
  • CAND?

    - inainte, in timpul, dupa mobilitate
    - in timpul valorizarii rezultatelor
  • UNDE?

    - atat in tare de trimitere, cat si in tara de primire
  • DE CE?

    - imbunatatirea si introducerea corectiilor si schimbarilor necesare
  • PORTOFOLIUL DE EVALUARE

Diseminare

  • DE CE?

    - imbunatatirea strategiei de integrare pe plan local
    - dezvoltarea si implementarea functionarii noului Centru de Resurse Umane
  • CE?
    - activitati, rezultate, realizari ale proiectului
  • CUM?

    - web-site CCD
    - materiale de curs privind
    - power-point-ul proiectului (conferinte, seminarii, expozitii)
    - articole in ziare locale si interviuri la TV locale
    - pliantul proiectului

Valorizarea proiectului (valorificarea rezultatelor proiectului)

  • o schimbare pozitiva de atitudine in ceea ce priveste educatia inclusiva
  • valorificarea pozitiva a activitatii profesorilor cu elevii cu CES

     
  • oferirea posibilitatii elevilor cu CES de a se adapta si integra in viata socio-profesionala
  • furnizarea de cunostinte si instrumente elevilor cu CES pentru a se adapta continuu la noile dezvoltari si cerinte ale societatii europene
  • munca cu metode care au fost updatate pentru a sprijini o mai buna integrare la nivel national

POZE SPANIA

 
 
 
 
 
 

Proiect finantat de Uniunea Europeana prin Programul Sectorial Leonardo da Vinci
– ultima actualizare 07.08.2007 –