Șanse egale la educație în școlile Arădene
Scopul proiectului este asigurarea de sanse egale la educatie tuturor copiilor si celor care nu au absolvit 4 clase elementare, indiferent de sex, religie, apartenenta etnica, cu focalizare pe grupurile dezavantajate la nivelul judetului. Prin grupuri dezavantajate întelegem:
-
Copii de etnie rroma
-
Copii cu nevoi educationale speciale
-
Persoane care nu au absolvit cele patru clase elementare
Obiective generale
Cresterea ratei de participare la educatia de baza de o noua calitate, a grupurilor dezavantajate la toate cele 9 scoli selectate în proiect, pâna la sfârsitul anului scolar 2005-2006.
Obiective specifice
-
realizarea unui mediu inclusiv la toate cele 9 scoli selectate în proiect pâna la sfârsitul anului scolar 2005-2006.
-
dezvoltarea resurselor umane din toate scolile incluse în scopul cresterii calitatii actului didactic pâna la sfârsitul anului scolar 2005-2006.
-
asigurarea unei a doua sanse la educatie în minimum doua scoli din cele 9 selectate în proiect pâna la sfârsitul anului scolar 2005-2006.
-
promovarea parteneriatelor în activitatile desfasurate la toate cele 9 scoli selectate începând din anul scolar 2005-2006.
Partenerii Inspectoratului Scolar Judetean Arad
-
Consiliul Judetean Arad – asigura cheltuielile de personal, materiale si investitii la scolile preuniversitare si speciale. Elaboreaza cererea de finantare si asigura partea financiara corespunzatoare implementarii proiectului;
-
Consiliul Local al Municipiului Arad, Directia de dezvoltare si asistenta comunitara – asigura baza de date si consiliere, elaboreaza strategiile locale de dezvoltare;
-
Casa Corpului Didactic Arad – ia parte la managementul proiectului dar si în realizarea unor activitati concrete, cum ar fi conceperea si executia lucrarilor cu caracter publicitar, de diseminare etc. Asigurarea unor servicii de formare continua, specifice obiectivelor proiectului intra tot în atributiile Casei Corpului Didactic
-
Centrul Judetean de Asistenta Psihopedagogica – se ocupa cu evaluarea copiilor cu CES la nivelul comunitatilor, consilierea managerilor scolari, a cadrelor didactice, elevilor si parintilor.
Activitati administrative
-
infiintarea grupurilor de initiativa la nivelul fiecarei unitati scolare
-
achizitii
-
selectia si angajarea mediatorilor scolari
-
stabilirea responsabilitatilor si a graficului de interventie în centrul de resurse
-
stabilirea graficului de activitati si responsabilitatilor în cadrul scolilor
-
monitorizarea activitatilor
-
evaluarea finala a proiectului
-
auditarea
Activitati de formare a managerilor scolari si a cadrelor didactice
Formarea personalului didactic este una din componentele cele mai importante ale proiectului. Au beneficiat de formare toate cadrele didactice din scolile selectate in proiect (aproximativ 140 de cadre didactice din cele 7 scoli noi selectate in proiect si in jur de 75 de cadre didactice de la scolile resursa Pecica si Santana). Activitatea de formare a insemnat un total de 800 de ore de formare.
Au fost stabilite doua schimburi de experienta la nivelul celor doua scoli resursa (Scoala Generala 2 Santana si Scoala Generala 2 Pecica). Scopul acestor intalniri este de a disemina bunele practici ale celor cu experienta in randul scolilor noi.
-
consilierea managerilor scolari, cadrelor didactice, elevilor si membrilor comunitatii
Activitatea de consiliere si de asistare psihopedagogica constituie un sprijin util scolarilor, elevilor si comunitatii (in special parintilor) pentru cresterea gradului de participare la educatie a comunitatii, pentru reducerea situatiilor de esec scolar si pentru adaptarea cerintelor educationale obisnuite ale scolii la posibilitatile si nevoile individuale ale elevilor.
Activitati pentru copii cu CES
-
evaluare psihopedagogica a copiilor cu CES
-
elaborarea curriculumului personalizat pentru elevii cu CES
-
terapii de recuperare pentru elevii cu CES
-
asigurarea unei mese reci pentru elevii cu CES
-
recuperarea de dupa-amiaza a copiilor cu CES
Activitati pentru sansa a doua
-
selectare copii pentru sansa a doua
-
implementarea programului a doua sansa la învatamântul primar
Activitati de desegregare si incluziune
- Programul educational “Imi pasa!”
- Programul “Sa construim impreuna ziua de maine”
-
Programul de creare a unui climat de securitate în scoala “Stiu, pot si vreau sa-mi fie bine!”
Activitati de ameliorare a spatiului
- programul “Clasa ca si o comunitate” – personalizarea spatiului clasei
- programul “Scoala – fereastra deschisa spre lume” – personalizarea spatiului scolii
Activitati de diseminare a proiectului
- elaborarea materialelor pentru diseminarea proiectului
- afiș
- pliant
- prezentare
- afiș
- programul “PRO Scoala Noastra” (program mediatic)
- Scoala Generala Nr 3 Arad
- Scoala Generala Nr 8 Arad
- Scoala Generala Nr 7 Arad
- Scoala Generala Nr 3 Arad
- diseminarea proiectului în mass media locala
- Scoala Generala Nr 8 Arad
- Scoala Generala Covasint
- Scoala Generala Nr 8 Arad
- diseminarea proiectului în cadrul altor scoli din municipiu si judet
- realizarea unui film cu activitatile proiectului
- completarea paginii web existente cu noile activitati
- festivalul incluziunii
Scoli beneficiare ale proiectului
Echipa
Finantare proiect
- 165304 Euro -
-
Contributia Comisiei Europene - 147235 Euro
-
Consiliul Local Municipal Arad - 7157 Euro
-
Consiliile Locale a 9 scoli - 10912 Euro
Fondurile au fost distribuite in felul urmator:
-
resurse umane: 69.650 Euro
-
calatorii: 450 Euro
-
echipamente si bunuri: 19.599 Euro
-
sediu local/ costuri proiect: 7.200 Euro
-
servicii: 22.975 Euro
-
consumabile si reabilitare: 45430 Euro
Aceasta pagina Web nu prezinta pozitia oficiala a Uniunii Europene. Intreaga raspundere asupra informatiilor prezentate revine responsabililor cu proiectul.
– ultima actualizare 28.02.2007 –
PHARE/2003/005-551.01.02/AR